Skoter önskas hyra sista helgen i januari fre-söndag. Östersund/åkersjön

Kidmaster

Aktiv medlem
29 dec 2009
54
0
1
Hejsan

I år har ekonomin och studierna inte plats för skoterägande så tänkte istället hyra en skoter för att åtminstone kunna köra lite under snöskoternsjulafton i åkersjön 27-29 januari 2012. Skotervana och skoterkort finnes.

Intresserad av allt över 600cc. Skidoo, Polari, Yamaha. Gärna längre maskiner.

Tacksam för hjälp och tips på ställen/privatpersoner som jag kan kontakta för att hitta en lämplig skoter.

Redan avverkade uthyrare:
Vildmarksentreprenörerna (tråkig x-trim)
Fjällgården Åkersjön (550 shift, kört och tråkigt)

EDIT: Snow-flakes, bra utbud men ligger i luleå=för långt att åka
Hyrbilligt.com, bra utbud men ligger i Örnsköldsvik=för långt att åka
 
Last edited:

Kidmaster

Aktiv medlem
29 dec 2009
54
0
1
snow-flakes.se, bra utbud men håller till i Luleå=långt då jag kommer att anlända med tåg till östersund för att sedan kör bil därifrån till åkersjön.

Hyrbilligt.com: har varit i kontakt med dessa och de håller till i Örnsköldsvik=blir minst 50 mil extra vilket är lite väl mycket för en fre-söndags aktivitet.

Tacksam för fler tips närmare österund-åkersjön.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har du hört med Mats Skoter i Lillholmsjö?
Tror att han hyrt ut tidigare, men osäker på om det bara varit till tidogare "gamla" kunder.
Kostar ju inget att fråga iaf.
 

Kidmaster

Aktiv medlem
29 dec 2009
54
0
1
Har mailat Matsskoter, hoppas på svar i början av veckan.

Har ni några fler tips? Inga "privata" som köpt skoter på företaget och vill hyra ut?

Tacksam för alla tips jag kan få!
 

Kidmaster

Aktiv medlem
29 dec 2009
54
0
1
Hört runt lite och fortfarande inte hittat något intressant. Så fler tips mottages gärna!
 

Kidmaster

Aktiv medlem
29 dec 2009
54
0
1
BUMP! Börjar närma sig så behöver boka en skoter snart. Ingen som känner något som vill tjäna några tusenlappar på att låna ut sin skoter en helg? Har man sin skoter på firman så är det ju en bra intäkt när skatteverket knackar på dörren....
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Hej! Jag fortsätter på denna tråd då jag också behöver hyra skoter den sista helgen i januari, fredag till söndag, i området östersund och på vägen uppemot åkersjön! Skotervana och skoterkörkort finns här också. Hör av er om ni hyr ut eller vet någon som vill tjäna en bra slant över helgen!
 

Kidmaster

Aktiv medlem
29 dec 2009
54
0
1
Hej igen, nu har det tyvärr skitit sig med den Polaris RMK 800 jag skulle få hyra då personens försäkring inte gällde för folk under 24.

Söker därför akut någon som kan hyra ut sin skoter fredag-söndag. Hämtas med fördel i Östersund eller på vägen till åkersjön. Har varit i kontakt med Bigrivercamp.se men det blir ytterliggare 40 mil extra bara för en helg (20 mil t/r x2)

Komigen, vem vill inte tjäna lite extra slantar på att låna ut skotern som ändå bara står i garaget?

Hör av er

Tacksam för hjälp
//Svante
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Hej igen, nu har det tyvärr skitit sig med den Polaris RMK 800 jag skulle få hyra då personens försäkring inte gällde för folk under 24.

Söker därför akut någon som kan hyra ut sin skoter fredag-söndag. Hämtas med fördel i Östersund eller på vägen till åkersjön. Har varit i kontakt med Bigrivercamp.se men det blir ytterliggare 40 mil extra bara för en helg (20 mil t/r x2)

Komigen, vem vill inte tjäna lite extra slantar på att låna ut skotern som ändå bara står i garaget?

Hör av er

Tacksam för hjälp
//Svante
Inte helt klar över hur du räknar där-mellan Fällinge och Storåbränna är det 4 mil, så det blir ju totalt max 8 mil extra om du kör via Föllinge till Åkersjön?
Ok, vägen över Föllinge är ju i sig en omväg, men då snackar vi snarare km än flera mil jämfört med genaste vägen...
Jag utgår från att du kommer från Krokomshållet, och inte från Norge? ;)
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Lånar tråden, Ska köra i gördalen en helg i februari och behöver hyra en skoter som matchar min pro. Ni vet själva vad det är för maskin som gäller...