Jag är en person många gånger funderar över varför saker är som dom är, och hur man kan göra det bättre eller annorlunda.
Ta en sådan sak som hur snöskotern är uppbyggd. Den har princip sett lika dan ut sedan 1960.
Två styrskidor, ett drivband och en motor.
Ni kanske har sett Snowhawk, ett under av smidighet.
[video=youtube;Vn-b2CII__s]http://www.youtube.com/watch?v=Vn-b2CII__s[/video]
Men måste man köpa en Snowhawk för att få samma smidighet? Både ja och nej. På film snutten nedan, är från ett projekt att sätta en enkel skida på ett REV chassi.
[video=youtube;ianH7kbfU5U]http://www.youtube.com/watch?v=ianH7kbfU5U[/video]
Funkar väll sådär! Verkar vara svår att balansera i låga hastigheter. Men det finns en potential i projektet. Snöskotern blir nog väldigt lätt att burka med i lössnö. Skråkörning i tätvuxen skogsbrant blir lekande lätt.
Ta en sådan sak som hur snöskotern är uppbyggd. Den har princip sett lika dan ut sedan 1960.
Två styrskidor, ett drivband och en motor.
Ni kanske har sett Snowhawk, ett under av smidighet.
[video=youtube;Vn-b2CII__s]http://www.youtube.com/watch?v=Vn-b2CII__s[/video]
Men måste man köpa en Snowhawk för att få samma smidighet? Både ja och nej. På film snutten nedan, är från ett projekt att sätta en enkel skida på ett REV chassi.
[video=youtube;ianH7kbfU5U]http://www.youtube.com/watch?v=ianH7kbfU5U[/video]
Funkar väll sådär! Verkar vara svår att balansera i låga hastigheter. Men det finns en potential i projektet. Snöskotern blir nog väldigt lätt att burka med i lössnö. Skråkörning i tätvuxen skogsbrant blir lekande lätt.