R
räsern
OT men när man surfar puder med Larven finns inte risken att man råkar köra bakdelen på skidan i boggien?
Jo naturligtvis kan man tänka se en mimimal vinst med att sträcka på rätt sida meeeeeen....Ska försöka att förklara detta. Det handlar om att vända mattans sträckning neråt mot marken istället för uppe i bandtunneln.
Som ett exempel, ta ett gummiband och sträck det mellan två pennor på bordet. Vrid på den främre pennan, och gummibandet sträcks på översida och skrynklas och blir slappt på undersidan. Gör samma sak igen, fast denna gång vrid på den bakre pennan. Gummibandet blir då sträckt på undersidan och slappt på översidan.
Ser du fördelarna?
Dessutom är RND konstruerad så att en större dela av mattan har kontakt med snön. Så att en 307 matta har samma yta motsvarande en vanlig skoter med 356 matta.
Det har Ski-doo och Lynx redan provat om jag inte missminner mig.Fördelen är att man får fyra stycken styrstål i underlaget.
Jo och den var skit, denna har ju lite annan konstruktion dock, säkert bra på "motorvägs" lederna i USA och Canada.Det har Ski-doo och Lynx redan provat om jag inte missminner mig.