Bättre skiddämpare till rush ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
jag har nå snikdämpare på min rush 600 utan ljusteringsmöjligheter :eviltongue:

När fick rush 600 dämpatre med piggyback ?

Och vilka dämpare skulle ni rekomendera om man vill ha dämapre som man kan ljustera komp och retur på ?

Last edited:

Boomchak

Medlem
3 jan 2010
44
0
1
Piteå
Sv: Bättre skddämpare till rush ?

Vad har du för dämpare?? Sitter ju walker evans piggyback orginal på 2010orna?? Har du blivit blåst av säljaren måntro?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund

Hm.. Dom ser ut som walker evans dämparna fast utan piggyback behållaren ? Man kan bara ställa förspänningen på fjädern på dom.

Jag köpte min rush ny i februari i år ! hos en åf.

Last edited:

Boomchak

Medlem
3 jan 2010
44
0
1
Piteå

Hm.. Dom ser ut som walker evans dämparna fast utan piggyback behållaren ? Man kan bara ställa förspänningen på fjädern på dom.

Jag köpte min rush ny i februari i år ! hos en åf.
Fan vad skumt? Men ta ett snack med ÅF.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Asker"

Dom där ser ganska lika ut men det finns ingen piggyback eller annan gasbehållare och inga ljusteringsmöjligheter på skjälva dämparen !

Jag pratade med min åf idag och han sa nånting om att dom hade olika setupper i usa o swe sen fick plötsligt bråttom iväg :O)

Han har en beg rush-10 ståendes vid butiken och på den sitter det walkerevans piggyback dämpare på ...skumt..

men det kanske fanns nån snik version av rush som jag lyckades köpa grrr !!

Dämparna kostar typ 11k att köpa som tillbehör.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
Aha läste fel nu det är ju framdämparna :)
Alla jag sett i sverige har haft piggyback dämparna fram, så det borde vara konstigt om vi fått någon snikvariant. Om det nu inte är en sneimport du köpt..
Den dämpare jag skickade bild på var bakdämparen...

Boomchak

Medlem
3 jan 2010
44
0
1
Piteå
Ööh va? Att det ska vara olika setups i sverige å usa tror jag inte ett skit på! På varenda "review"-video jag sett från usa så har det då vart piggyback.. Tycker du ska kolla upp det här ordentligt för det låter som din åf är full av skit och har blåst dig på dämparna..

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Kollade på sprängskissen nu och enligt den så ska det vara piggybackdämpare fram på rush -10 arrrrgh !

Boomchak

Medlem
3 jan 2010
44
0
1
Piteå
Kollade på sprängskissen nu och enligt den så ska det vara piggybackdämpare fram på rush -10 arrrrgh !
Men ta och kolla upp den där "setup-bullshiten" han drog för dig ordentligt så du har lite kött på benen att syna hans bluff å sen stormar du in med stridsyxan i högsta hugg och kräver att få vad du betalat för, du köpte den ju trots allt ny. Berätta gärna hur det gick sen. Och skulle han vägra så ere ju bara att du outar firman här på forumet. Sämre publicitet kan man ju knappast få, är nog billigt att hosta upp ett par dämpare än att tappa potensiella kunder..

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hm jo jag ska göra det :)
Såg en rush-10 på en bild från skoternsdag 2010 hos denna åf och den hade piggybackdämpare !!

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Yeeess !

Jag var in och pratade med min åf igen i dag ! och han hade en beg rush 600 med piggybackdämparna på som jag skulle få om jag tog med de som sitter på min rush :O)

Det var väl nån på polarisfabriken som jobbat över förlänge när min skoter monterades :O)

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
man tycker ju att om du köpt en ny skoter så borde du få nya dämpare, inte ett par begagnade som skulle ha suttit på från början!

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Jo det vore ju det bästa :) men dom såg fräsha ut ! den skotern hade gått typ 150mil.
Det vart väl den billigaste lösningen för honom. och jag har ju kört 55mil med dom jag fick med skotern.
Men huvudsaken för mig är iaf att jag fick rätt dämpare tillslut och dom ser somsagt ut att vara i nyskick.

Men jag hoppas ju att den som köper den rushen med mina dämpare på får ett bättre pris !

Boomchak

Medlem
3 jan 2010
44
0
1
Piteå
Skönt att det har löst sig för dig! Men jävlar vilken räv till återförsäljare! Nu ska han väl försöka blåsa någon annan stackare.. Skulle inte vilja handla av han i första taget...

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Fan , såg nu att rushen med dämparna jag skulle få hade gått 570mil och inte 180 som jag trodde !
Då är väl sämparna rätt slitna va ?

Dom har ju gått mer än 10ggr längre en de som sitter på min rush nu !