Dags för kolv byten på min Polaris Edge?

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
33
Bollnäs
Nu har jag gjort ett komptest och det var jävligt skönt att se =) . Hade strax över 10 på båda cyllarna vid kall komp test ska göra varm komp test imorgon =D

MvH:Modin

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Kom ihåg att du ska mäta efter varm och belastad motor, dvs ut på någon åker och kör 4-5 fullgasrepor minst innan du mäter. Att bara palla upp mattan räcker inte.

Packningar ska man Alltid byta om man river en motor. Har man inte råd med det så betvivlar jag att man ens har råd att tanka skotern på vintern..

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
33
Bollnäs
får väl köra sönder mor och fars gräsmatta då;) =P HEHE annars får man väll vänta på lite snö iaf då.

MvH:Modin

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
33
Bollnäs
Kom ihåg att du ska mäta efter varm och belastad motor, dvs ut på någon åker och kör 4-5 fullgasrepor minst innan du mäter. Att bara palla upp mattan räcker inte.

Packningar ska man Alltid byta om man river en motor. Har man inte råd med det så betvivlar jag att man ens har råd att tanka skotern på vintern..
Vad ligger kompen på om det är nya kolvar osv? skulle vilja veta för roligt=P MvH:Modin

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Det kan jag omöjligt svara på.

Men 10kg är väldigt bra förutsatt att din mätare visar korrekt (Dvs ej av Kina/Biltema kvalite).
Det är alltid bra att ha 2st mätare av olika märke för att gradera sig extra.
Sjunker kompet till under 8 när motorn är genomvarm så skulle jag kolla igenom den om jag var du.

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
33
Bollnäs
Det kan jag omöjligt svara på.

Men 10kg är väldigt bra förutsatt att din mätare visar korrekt (Dvs ej av Kina/Biltema kvalite).
Det är alltid bra att ha 2st mätare av olika märke för att gradera sig extra.
Sjunker kompet till under 8 när motorn är genomvarm så skulle jag kolla igenom den om jag var du.
Det är då inge b grejjor fick höra av min far att han hade en och han har verkligen inga b grejjor så det är lungt=D tack så myche =)