Är jag dum? ej skoterrelaterat

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Rubriken är kanske konstig.

För att göra en lång historia väldigt kort så satte jag min son i handbollsskola då han hade 0 vänner, kraftig övervikt och problem med motoriken.
Idag (7 år senare) är han i bra form och har många vänner.

Förra veckan så blev han uttagen till att vara med och spela SM, som samtidigt var kval till VM.
Igår vann dom och kvalificerade sig då till att spela VM i Kroatien i vår. (grymt stolt)

Mitt omedelbara beslut var att ta semester och ta med min andra son för att åka till Kroatien för att se dom spela, men har mer eller mindre blivit idiot-förklarad.

Jag fattar inte.. det är juh frågan om min son, sen att han bara är 14 och det inte är ett "riktigt" VM utan skol-VM tycker jag saknar betydelse...

Är jag som ensamstående pappa verkligen så dum som vill ta ledigt och låna 15-20000 för att se min son spela?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nej du är inte dum!
Skit i andras kommentarer, det viktiga är hur glad din son kommer vara när du följer han ända dit för att titta på när han spelar och håller på med sitt intresse!

Jag tycker du inte ens ska tveka , bara att fara om du känner att du har råd! =)
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Tycker du gör helt rätt i att åka....hur ofta kommer din son att spela ett VM i kroatien?!?
Lånet går att betala av, finns ju dom som lånar för att åka på solsemester, men du har ju verkligen anledning att åka...

Lycka Till i Kroatien!
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Argument jag har fått mot mig..

Jag är en ensamstående pappa som går plus minus noll varje månad (oftast minus) så enda möjligheten jag har att åka är att utöka bostadslånet för att ha råd...

Det är ändå inget "riktigt" VM utan bara ett skol-VM..

Låt han göra något själv utan att du är med och kollar...

Jag ser det som en upplevelse för livet och tänker göra vad jag kan för att komma iväg.
Men det är skönt att veta att jag i alla fall i detta forum inte anses vara dum.
Så tack ska ni ha.. :)
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Dom som du nu beskriver, det dom säger bottnar oftast i att dom själv är avundsjuka på ett eller annat sätt.. oftast kan det vara så.

Jag tycker då du inte är dum på nåt vis alls, det är somsagt din egen son som ska spela och om han nu är 14 och ska spela ett skol-VM så är det väldigt starkt jobbat av han och sitt lag för att ta sig hela vägen dit, så det är klart du ska åka enligt mig!! =)

Jag får önska all lycka till åt din son som ska spela! =)
 
E

eMe181

Joo, men helt ärligt. Gå på det du tycker är bäst, själv om jag hade haft en son elr liknande så går ju allt på han eller hur man nu ska formulera det.

Och som sagt, det är inte många chanser man får se sin son spela i VM trots att det är ett skol-vm.

Så Good Luck! =)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Mitt tips är att bry dej inte om vad alla andra tycker och tänker. De flesta är bara avundsjuka.
Tycker det är väldigt roligt att höra fler som engagerar sej mycket i sina barns idrott.

Är själv en av dem som åker från jobbet för att se grabben träna hockey och hade det varit jag så hade jag åkt utan att tveka en sekund. Bättre att leva i skuld än ånger : )

Lycka till och hälsa grabben.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Som LynxtuktarN skrev, den svenska avundsjukan kan vara häpnadsväckande ibland. Vill du åka och se, uppleva och stötta din son i skol-vm så finns det inget att fundera över, ÅK!
Hade jag varit 14 bast och spelat skol-vm i kroatien så hade jag varit jävligt stolt om min farsa hade kommit dit och sett/hejjat fram mig, det betyder nog riktigt mycket för honom med. Tänk också så här, många barn föräldrar bryr sig inte ett skit om sonen/dotterns idrott med framgångar. Vet själv många kompisar jag spelat fotboll med vars föräldrar ALDRIG varit på en match ens, tragiskt! Mina föräldrar, iaf, farsan, var alltid(98%) och såg på t.o.m bortamatcher och det betydde väldigt mycket.

Så, sluta fundera, ÅK! (om du har möjlighet)
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Tackar... flera inlägg och alla säger samma sak som jag själv tycker...

Jag kommer att kontakta banken och se om jag har möjlighet att lägga om bostadslånen.
Alternativet är att ta bil och husvagn och köra ner.. det är bara 220 mil enkel resa.

Så tack alla för era inlägg... det visade att ni är vettiga (enligt mig) och att jag gör rätt.
 

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Ja nu har du ju redan fått en massa respons som säger det jag tycker också. Självklart ska du åka om du anser dig kunna ta dig råd till det. Din ekonomi ska väl andra skita i och du borde få göra precis som du vill. Det är ju, vad jag kan förstå, mycket möjligt att det är en "once in a lifetime -möjlighet".

Sonen blir väl förmodligen glad att pappa följer med ända till kroatien och det är kul att se att pappor(/mammor) som verkligen engagerar sig i sina barn. :)
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Klart du ska åka, har idrottat, med junior-sm och junior-landslgsläger som bästa merit, och vore det inte för att farsan varit på alla matcher hade jag verkligen inte orkat spela så länge som jag gjorde(föräldrar ger nog mer stöd och inspiration än dom förstår?).. Så självklart ska du åka, men kom ihåg att han är där med sitt lag.. Har sett alldeles för många föräldrar som inte kan släppa sina barn ur sikten och och förstöra "lagandan" man bygger upp på sådana resor...
Lycka till
 

Tompis

Välkänd medlem
6 mar 2011
146
0
6
Örarna
Klart du ska åka! Man ska lyssna på andra, men man ska sålla ordentligt också och bara ta till sig det man själv känner är rätt! Känn efter i dig själv och om du då känner att du vill åka så åk! :)

Önska grabben lycka till!
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det är rätt billigt om du flyger via Milano och/eller Trieste. Du klarar dig på halva summan inkl uppehälle om du planerar transporten bra. Annars går det också att åka tåg genom Europa.

Pojken skall vara stolt över sin farsa, det är en självklarhet att du finns med vid en så stor händelse.
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Klart som tusan att du ska åka! Skulle ha gjort allt för att komma iväg om jag var du :)
Håller tummarna att allt går bra!