Är jag dum? ej skoterrelaterat

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Ta ett rejält snack med IDI*TERNA som är ansvariga för denna resa på skolan.

Du har gjort precis allt i din makt för att kunna följa med och se din son spela VM, och har dom ansvariga något vett i sina huvuden så måste dom fatta vilken uppoffring du har gjort, och låta din son få följa med som ordinarie spelare.

Att en förälder "köper" platsen åt sitt barn är så absurt, och dessutom att skolan accepterar det?!
Har skolan ens sett den pojken spela?

Din son har kämpat och gjort allt han kan för att få vara med i laget, och sen gör dom såhär, det är inte acceptabelt!
Dom ansvariga på skolan borde ju avskedas med detsamma!

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Tror du ska prata med skolan själv och höra deras version och utgå från det. Sedan kan du berätta om grabbens och dina uppoffringar så ska det väl lösa sig.

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Så himla roligt att snacka med min grabb nu... han tränar 6 gånger i veckan, spelar 2 matcher i veckan, och kör dessutom rehab-träning varje morgon och kväll...
Har full förståelse för att han tappade lusten att köra rehab ikväll...

Min andra son som går på samma skola säger att denna 14-åring går runt på skolan och skryter med att han ska få åka eftersom hans mamma har betalat...
Kanske ska ringa skolan och fråga hur mycket en plats kostar då det tydligen inte är hur man presterar på plan och träningar som räknas....

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
skriv gärna här efter ditt samtal med skolan för det här låter helt sjukt!

E

eMe181

Skolorna är alltid lika idiotiska.

Går i nian just nu: Och vi har samlat in närmare 110 tusen till en klassresa ner till Öland. Men nu har det blivit nå tjorv så vi ska skänka bort pengarna till en vänskola i afrika. Mina pengar ska då tamefan inte till nån jävla skola i afrika!!!!!!!

OnT: Gå upp till läraren/lärarna du och sonen, och berätta eran situation etc. Och om dom borde ha nå vett inom skallen så ska ni ju få följa med.

Last edited:

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Har fått besked i dag att dom på grund av "ekonomiska" skäl inte kan skicka 16 spelare och därför har ALLA 14-åringar blivit bortplockade från laget....
Den förklaringen tyckte jag verkade konstig då jag vet att en 14-åring ska med.

Då hette det att det är skolidrottsförbundet som har begränsat antalet deltagare till 11 st.

Det ska jag kolla upp, för jag som licencierad funktionär känner inte till någon gräns på 11 spelare.
Man får anmäla 17 spelare när det är frågan om ungdom och 14 spelare när det är äldre spelare.
Men jag är inte aktiv inom skol-idrott så det kan mycket väl stämma, även fast det låter konstigt.

Men ingen förklaring till varför den 14-åring som inte ens var uttagen till skollaget från början åker med istället för någon av de 4 som var med och spelade till sig VM-platsen.

Min son och de andra 3 får åka med om någon eller flera 15-åringar blir skadade eller sjuka!!!
Det kommer aldrig att hända att jag hoppas på att något annat barn ska skada sig...

Skol-lagets tränare tycker att allt verkar helskumt och han kämpar fortfarande för att hela det laget han tog ut ska åka.. men har inget att säga till om när det gäller kostnaderna.
Ett förslag från en annan förälder (om det var rent ekonomiska skäl) var att skolan skulle bekosta resan för 11 spelare så kunde vi föräldrar gemensamt betala för de andra...

Bara att vänta och se... men några större hopp till vare sig förklaringar eller att han får åka har jag inte.