Tack för ditt svar! Kolvar och packningssats är beställda och ska kolla om det går att hona.Du måste syratvätta bort aluminiumresterna i cylindern först innan du börjar hona den, annars blir den oval. Saltsyra finns att köpa på apotek. Info om hur man gör finns i andra trådar här på forumet.
Svårt att få en uppfattning om skadorna bara på bilderna, men tvätta och hona lite först, så ser man bättre och känner skadorna lättare.
Ok, ja jag tänkte lämna bort det till nån som kan då jag varken har tid, kunskap eller honingsverktyg. Hellre att det blir bra än riskera att det blir skit.se till att inte använda ett såntdär 2 eller 3 armat honingsverktyg bara, inte bra.
Och när du honar, så ska du bara dra igenom max 2-3 gånger i lagom hastighet, inte 15-20 i förhoppnings om att det blir bättre. =)
Det tar emot som fan men den kommer nog hamna på blocket under veckan. Känns så jävla dumt bara när man äntligen fått ordning så allt är toppskick. Men snön är ju nästan borta här och det är fullt i garaget och för närvarande äger jag 2 andra skotrar.sälj den inte ! den är så jäkla fin!!!