Hej.
Jag har lite problem som håller på att göra mig tokig.
Min skoter totalvägrar att starta hur jag än bär mig åt.
Jag hade igång den för drygt en vecka sen, och det var inga problem.
Men sedan dess... när jag drar i snöret så tänder den till 1 gång, och sen är den död.
Byter jag stift så tänder den till 1 gång, sen är den död.
Rengör jag stiften så tänder den till 1 gång, sen är den död.
När jag höll på för en vecka sen så upptäckte jag att den inte fick bensin så jag bytte ut alla bensinslangar och drog dom lite bättre, så nu fungerar det som det ska.
Jag har testat stiften och dom ger en blå/vit gnista.. men det är lite svårt att hålla stiften mot blocket och dra själv så helst säker är jag inte på hur bra den egentligen är.. men jag har dubbla uppsättningar stift som jag växlar mellan.
Förgasarna är nyrenoverade med nya packningar och nya nålventiler.
Tändningslåset är nytt.
Det märkliga är att när man har dragit ett stort antal gånger så är avgassystemet fullt med någon oljeblandad vätska som man kan hälla ut??
Men det smakar inte som bensin eller glykol och det brinner inte heller.. ;-)
och det försvinner inte kylarvätska från expansionskärlet heller.
Vart ska jag börja leta fel?
Jag vet att snön är långt borta, men vill ha detta fixat innan den behagar dyka upp.
Jag har lite problem som håller på att göra mig tokig.
Min skoter totalvägrar att starta hur jag än bär mig åt.
Jag hade igång den för drygt en vecka sen, och det var inga problem.
Men sedan dess... när jag drar i snöret så tänder den till 1 gång, och sen är den död.
Byter jag stift så tänder den till 1 gång, sen är den död.
Rengör jag stiften så tänder den till 1 gång, sen är den död.
När jag höll på för en vecka sen så upptäckte jag att den inte fick bensin så jag bytte ut alla bensinslangar och drog dom lite bättre, så nu fungerar det som det ska.
Jag har testat stiften och dom ger en blå/vit gnista.. men det är lite svårt att hålla stiften mot blocket och dra själv så helst säker är jag inte på hur bra den egentligen är.. men jag har dubbla uppsättningar stift som jag växlar mellan.
Förgasarna är nyrenoverade med nya packningar och nya nålventiler.
Tändningslåset är nytt.
Det märkliga är att när man har dragit ett stort antal gånger så är avgassystemet fullt med någon oljeblandad vätska som man kan hälla ut??
Men det smakar inte som bensin eller glykol och det brinner inte heller.. ;-)
och det försvinner inte kylarvätska från expansionskärlet heller.
Vart ska jag börja leta fel?
Jag vet att snön är långt borta, men vill ha detta fixat innan den behagar dyka upp.