warrior/apex skillnad i sitthöjd

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Jag undrar om det finns ngn som vet hur stor höjdskillnad det är på sittställningen på warrior vs. apex? Då menar jag från fotsteget till överkant dyna.

Har själv en warrior och funderar på att fixa till dynan så den blir högre. Är dock inte säker på om man får det att se bra ut. Ngn med erfarenhet?

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
lite dumt ställt den frågan :) Frågar istället om ngn vänlig själ skulle kunna mäta på sin apex vad det är för mått fotsteg-överkant dyna(mät ungefär där man sitter på dynan)?

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Menar du gamla warriorn fram till -05? En -06 warrior och en apex är ju exakt samma förutom mattlängd typ. Jag har ägt en 06 warrior.

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Har ägt en -04 också:p Tyvärr vet jag inte exakt skillnad men det är stor skillnad i körställningen iaf.

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Har ägt en -04 också:p Tyvärr vet jag inte exakt skillnad men det är stor skillnad i körställningen iaf.
kan tänka mig det. Som det är nu sitter man ju med knäna under hakan, och den "lilla" ölmagen gör ju inte sittställningen bekvämare heller:)

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Om man mäter mitt på dynan så är det ganska precis 45cm från fotsteget upp till överkant av dynan.

swedetrail

Aktiv medlem
31 mar 2009
88
0
6
Sundsvall
Jag har en 04 som precis fått apex dyna, och det är en som sagt stoor skillnad:) kommer inte åt att mäta förens till nästa helg tyvärr. Men får du tag i en sån dyna byt!

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Jag har en 04 som precis fått apex dyna, och det är en som sagt stoor skillnad:) kommer inte åt att mäta förens till nästa helg tyvärr. Men får du tag i en sån dyna byt!
Kan bara instämma, jag lämnade in min till en sadelmakare.