Helt ny på skoterfronten hjälp mig snälla välja skoter prisklass från 70-120k

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Skulle dessutom inte rekommendera en 800 som första maskin, är ju kul att köra skoter , men inte att skotern är ute å kör med dig :) Krävs ärligt en hel del vana för att ha roligare med en 800 än en 600 och kunna hantera detta...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
så sannt, en rr se är nog en vettig maskin och blir man less på effekten så kan du ge den till frugan och sen köper du en 800a.
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Vad är det som är skillnaden?

Som tidigare sagt så har jag själv ingen aning jag vill bara ha en riktigt rolig leksak som jag inte tröttnar på i första taget.

Har själv inte en mil bakom spakarna på en snöskoter. Har ägt och äger fortfarande en hel del motorstarka leksaker och för min del så spårar det alltid iväg och det ska optimeras.

Nu i sommras vart det turbo konventering av en m3 e46 precis som att orginal 343 hk inte räckte var tvungen att 540 istället :)

Det är så här jag funkar och vet med mig att jag hela tiden strävar efter mer o mer.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Det är klart det är mer kraft i en 800 men det betyder inte att det blir roligare att köra ! En 600 är ofta mer lätthanterlig villket kan vara ett + om man är ny! Och som asker tidigare sa kan du ju ge den till frugan om du känner att du vill ha mer motor!

Måste bara få fråga, vunnit på lotto eller äger du microsoft???:amuse:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
ja frågan är ju hur mycket utanför spåret du kommer att tillbringa tiden, det där med isen kändes lite sisådär :)
Annars om det inte blir allt för mycket utanför spåret så kan det vara en ide att kolla på en rush 600 eller 800 dessa verkar gå att få lös för rätt pengar tilloch med nya 2011or har man ju sett., skulle lätt köpt en sådan själv om det var en ledmaskin jag ville ha. Verkar som det är lössnömaskiner och crossover maskiner som är storsäljarna.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
så sannt, en rr se är nog en vettig maskin och blir man less på effekten så kan du ge den till frugan och sen köper du en 800a.
Precis, men jag är som du med andra motorleksaker, Turbo E30 på G här vettu :). Men jag hade skitkul med 3 st 600 efter varandra de 6 första åren jag åkte utan att tycka att det inte räckte till...

Nej nu är jag trött, hörs imörn :)
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Det är klart det är mer kraft i en 800 men det betyder inte att det blir roligare att köra ! En 600 är ofta mer lätthanterlig villket kan vara ett + om man är ny! Och som asker tidigare sa kan du ju ge den till frugan om du känner att du vill ha mer motor!

Måste bara få fråga, vunnit på lotto eller äger du microsoft???:amuse:
Jobbat djävligt hårt länge och haft det ganska förspänt :) Jobbar fortfarande djävligt hårt inte ovanligt med 70-80 timmars veckor här inte :(
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
ja frågan är ju hur mycket utanför spåret du kommer att tillbringa tiden, det där med isen kändes lite sisådär :)
Annars om det inte blir allt för mycket utanför spåret så kan det vara en ide att kolla på en rush 600 eller 800 dessa verkar gå att få lös för rätt pengar tilloch med nya 2011or har man ju sett., skulle lätt köpt en sådan själv om det var en ledmaskin jag ville ha. Verkar som det är lössnömaskiner och crossover maskiner som är storsäljarna.
Min körning kommer för det mest vara långt bortanfrån alla spår ifall vi får snö så det räcket tillmi Närke annars kommer det bli ett par veckor i Sälen per år plus ett par veckor i branäs då vi har stugan där.

Iskörning kommer ju bli på den lokala sjön men även på den räknarnjag med att det kommer finnas lite snö och inte ren isz :nuts:
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Precis, men jag är som du med andra motorleksaker, Turbo E30 på G här vettu :). Men jag hade skitkul med 3 st 600 efter varandra de 6 första åren jag åkte utan att tycka att det inte räckte till...

Nej nu är jag trött, hörs imörn :)
Sov gott och ack för alla svar!!!

P.s överladdad BMW är kärlek på hög nivå. D.s.
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Blev en Assault idag bra pris 14% rakt över på både tillbehör och själva maskin, Inget inbyte och full betalning vid leverans handpenning lagd.

Hämtar ut maskinen när lämpligt före finns. Vill ju ha garanti så länge som möjligt :)