råttjävlar

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
någon som har haft råttor som käkat på era skotrar? hade kapellet på f7an i sommar och då byggde dom jävlarna bo i fotholken. så nu är de råttpiss å skit på hela skotern åsså har dom bitit kablar dessutom...

ockelbon som också stod i sjulet var de inte en lort på... men den var utan kapell
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
har räknat ut de. jag hade kapell på skotern förra sommarn å då var dom inte där.. nu har man då lärt sig att inte ha kapell om de finns risk för råttor
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Råttor älskar kablar tändkablar speciellt är ett stort problem bla i tyskland så arctic kablarna var nog rätt goa tyvärr.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Bodde en rotta under huvstoppningen på min med i sommar... byggde bo bredvid hastmätaren den lilla jäveln. Startade skotern i somras och stog med huven öppen, gick en stund sen kommer den fan upp bredvid variatorn och glor lite på oss, sen klättrade han upp till sitt bo! Men nu bor han inte där längre ;)
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
helt sjukt mycke råttor i år!
förra året var det inte lika mycket men åndå slog dom jävlarna till!, här i byn brukar vi ha en stor julgran uppe åp en backe, och helvete när vi tog ner den på våren och drog in kabeln så hade ju dom jävlarna tuggat i sig hur mycke som hellst, bara kasta en 200 meters kabel :) jobbiga djur!!
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
tur att jag tänkt lämna in den på service iår så de passa ändå ganska bra. men ändå onödigt och de luktar inte särskilt gott
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Bodde en rotta under huvstoppningen på min med i sommar... byggde bo bredvid hastmätaren den lilla jäveln. Startade skotern i somras och stog med huven öppen, gick en stund sen kommer den fan upp bredvid variatorn och glor lite på oss, sen klättrade han upp till sitt bo! Men nu bor han inte där längre ;)
rott jävel, inga bra rottor dem bara förstor :) Sorry kunde it låta bli ;)
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Fan va surt! Hadde jag vetat att man inte ska ha kapell så skulle jag haft det på tjejens Lynx i sommar å hoppas att dom ätit upp hela skiten! Men nu är skrotet sålt å det står en m5'a i skoter skulet istället. Och tack för bra info!