NYTRO RTX TURBO "Back country"

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Ja den gick sjukt bra, jag tyckte den gick helt ok orginal, men nu matar det hela vägen från början till slut:), inget turbolagg alls! den borde vara helt i klass med m1100t, skulle vara kul att jämföra, men m1100t har ingen trippel som ryter under huven, så där tror jag yaman tar hem matchen ljudmässigt:). vet inget om förbrukningen, kör man lungt tar den ju samma, men det är ju med ladd den börjar ta mer bränsle.
Köpte framvagnen av NTC, 7499 kr gick den på, jag tog den smala i 39"s bredd, i svart. Sjukt fin och lätt, orginal vägde 12 kg kompl, den här 7 kg kompl, plus för smörjnipplar!!

Tack desamma! god jul!

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Vet en i Borlänge som har en Audi Sport Quattro Grupp B i originalskick som gått 0 mil.:eyebrows:
Om du menar Hans Dahlbäcks så är det en bil ihopplockad av reservdelar, den har inget riktigt chassinr och den står numera i tyskland. Iaf gjorde den det förra året när jag frågade honom vart bilen var... Frågan är ju om han ens äger/ägde den själv. Såg nu att det även står lite om det här http://www.garaget.org/?car=144931 Men vad han sa då så va det reservdelar som plockats ihop, inte att Michelle Mouton och Stickan hade kört den.

OT så verkar skotern din bli jävligt grym!

Last edited:

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Om du menar Hans Dahlbäcks så är det en bil ihopplockad av reservdelar, den har inget riktigt chassinr och den står numera i tyskland. Iaf gjorde den det förra året när jag frågade honom vart bilen var... Frågan är ju om han ens äger/ägde den själv. Såg nu att det även står lite om det här http://www.garaget.org/?car=144931 Men vad han sa då så va det reservdelar som plockats ihop, inte att Michelle Mouton och Stickan hade kört den.

Tack tack!

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast

Jag tycker inte det spelar så stor roll om det är en äkta eller en som är byggd av reservdelar, då är den ju 99% äkta. svårt att få tag i äkta då det bara byggdes 200 st för att klassas som seriebyggd..och priset för nån av dom 200 är väl över miljonen.. det var därför jag byggde en egen.

Nu får det komma lite snö tycker jag så man får köra lite skoter.

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Så fick jag styrstålen också, dom var restade hos duells men till slut så.. kan ju var bra och ha, men CA Pro MTX skidorna styrde bra utan också, hur ska det då bli med:)?

NU tar tråden julledigt!

God jul på er alla!

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
[video=youtube;yo_8vONzbUo]http://www.youtube.com/watch?v=yo_8vONzbUo&feature=youtu.be[/video]

Ett klipp från nyår då man äntligen fick prova använda turbon lite:).

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Går skitfint, långa mattspår inga problem, går snällt och fint i låga hastigheter, men bra och trycka med i pudret, det lilla som nu var i helgen i boden..ja hoppas den dyker upp snart för dig, en bra maskin blev ännu bättre!!

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
[video=youtube;MH8Tfg0pSGo]http://www.youtube.com/watch?v=MH8Tfg0pSGo&context=C3ad107dADOEgsToPDskI1Pfkg0XkZOlkzFWwRNKkq[/video]

Dagen körning runt Avafors högudden, nemisel, skotern får toppbetyg, allt funkar klockrent, framvagn skidor turbo, och vilket före, 70-80 cm djupsnö:).

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Åfan, du är däromkring och kör! Jag utgår oftast från min stuga i Niemisel, bra marker däromkring och norrut!

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Åfan, du är däromkring och kör! Jag utgår oftast från min stuga i Niemisel, bra marker däromkring och norrut!
Yes, en kompis har stuga i högudden så vi brukar fara dit och köra några gånger per vinter, alltid bra med snö och okörda myrar :). Jag brukar köra med en arbetskompis i nemisel också, bra leder och grillplatser!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Hör av dig om du är däromkring (helst nån dag före), eller sugen på en åkarkompis nån helg. 073-femnollnoll-tio-nollnoll.

Boende för minst 5 man finns.

/Tobbe

Last edited:

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Absolut, jag har slutat jobba helg på jobbet så jag är alltid ledig när alla andra är det också. Jag hör av mig så kan vi styra upp en åkdag!

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Hjälp!! Tips på bra snöstrumpa till Luftintaget, vart ett hål när jag råkade ge luftfiltret en karatespark under överkurs boondocking:).

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
[video=youtube;yo_8vONzbUo]http://www.youtube.com/watch?v=yo_8vONzbUo&feature=youtu.be[/video]

Ett klipp från nyår då man äntligen fick prova använda turbon lite:).
Men va faan:) är du på min bakgård å kör!!! Bor 300m därifrån:D
Känner du ngn i omgivningen?

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Men va faan:) är du på min bakgård å kör!!! Bor 300m därifrån:D
Känner du ngn i omgivningen?
Oki:), min kusin bor i boden så jag och min bror var och körde med han, vi hamnade bakom en gammal Aktiv eller snotric som drog en unge på en pulk som körde till ett hus rak nedanför backen, kanske nån granne till dig:)? vi var och stegrade på nån myr också uppe vid gruvberget som låg nära nått sandtag..

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Ingen jag känner iaf... Jag bor precis vid leden mot Boden:) jo det finns lite myrmark här oxå:)
Sen såg jag att ni var vid skåpet!!! Kompisen har stuga alldeles i närheten:) brukar bli ngn sväng dit om året!!!

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Oki:), då körde vi nog förbi ditt hus. Jopp vi var och körde på en av skåpbergen norr om nemisel, sjukt före med 80 cm puder! vet du om leden är uppkörd mellan sunderbyn och boden?