Blåsjön/jorm

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Enligt dom va där imorse så har de kommit ca 20cm nysnö där inatt.. -2 grader och sol nu. De snöade under övergången från plus till minus vilket borde göra att de borde vara sockersnö under nysnön, men vi får nog reda på de under dagen när de är kört lite.

Har kommit ca 40cm igår och ca 20-30cm inatt till fjälls... Detta mätt på fjället ovanför rolandstorp (1 mil från jorm)

Last edited:

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Jag har dragit vidare till borgafjäll nu. Här har de då inte kommit några 20 cm ovanpå panskarskaren. Möjligtvis 2 cm. Det har varit plusgrader ända upp till 1000m
Dom enda som är glada är nog yamahaförarna. :(

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Var och åkte i Stora Blåsjön på måndag och tisdag nu i veckan. Det var den bästa åkningen jag någonsin upplevt. Hur underbart som helst med massa, massa puder! Dock var min Assault ganska medioker i den typen av snö så nästa säsong blir det troligtvis en PRO.

Boendet tyckte jag var hur bra som helst, fin och lagom stor stuga/lägenhet och ca 50 meter till macken och ICA. Trevligt bemötande från alla man pratade med.

Kunde inte haft en bättre skoterresa. Kommer bli flera resor dit nästa säsong!

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Låter bra det.... har åkt 12 mil idag och vädret har varit som till påsk, blå himmel och sol och ca 15-20 cm nysnö.....
Åkte Gäddede-Jormvattnet...fina leder.

Kul att ni vart nöjda!!!

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Låter bra det.... har åkt 12 mil idag och vädret har varit som till påsk, blå himmel och sol och ca 15-20 cm nysnö.....
Åkte Gäddede-Jormvattnet...fina leder.

Kul att ni vart nöjda!!!
Ja vi vart supernöjda! Kunde inte haft en bättre resa. Blir minst 3 resor till Blåsjön nästa år :)

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Har varit pansarskare sista veckan. Men nu inatt har de kommit 10cm nysnö, och de snöar fortfarande..
Hoppas nysnön löser upp skaren lite...

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Något bättre i skogen och dalar, men uppe på kalfjället är de stenhårt. Men som sagt så snöar det nu... Blåser inget heller så nu lägger sig snön även på kalfjället...
Återkommer med snöläget i eftermiddag.....

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Hur är snöläget i Jorm nu? Vet att det finns snö, men är det pansarskare överallt eller?