Blåsjön/jorm

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Hej!
Funderar på att besöka Jorm för första gången. Tänkte åka upp nästa vecka. Hur ser det ut med affärer/ tankställen? Vi funderar att bo på Jormliens fjällgård. Någon som har erfarenhet därifrån?

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Ingen affär eller tankställe i jorm numera tyvärr. Fjällgården har jag inte bott på men ska dit på torsdag nästa vecka (15e januari). Har ätit där förr när vi varit ute och åkt och maten har varit bra husmanskost. Ring och kolla omgående när jag bokade (idag) fanns det inte många platser kvar.

Last edited:

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Ingen affär eller tankställe i jorm numera tyvärr. Fjällgården har jag inte bott på men ska dit på torsdag nästa vecka (15e januari). Har ätit där förr när vi varit ute och åkt och maten har varit bra husmanskost. Ring och kolla omgående när jag bokade (idag) fanns det inte många platser kvar.
Har macken/affären lagt ner totalt iår?

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
2-3 dm löst på hård botten. Varierar beroende på vart man kör men där vi var det iaf runt 1m på fjället

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Vi åker upp till Blåsjön om två veckor, såg på SMHI att de var varmt och regn! Hur ser skoterförare ut? Ska man avboka???

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Åker själv om en vecka, har man riktigt tur så kommer det snö men ser ut som det även kan bli regn. Gissar att just nu är det hårt före?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Just nu lär det vara mjukt men så fort det blir lite minusgrader så kommer betong-föret.
Ser ut som det ska komma en del nederbörd nästa vecka men det ligger lurigt nära nollan så det blir väll regn denna gång också :(

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
Kom hem därifrån igår kväll, varit uppe sen i lördags. Skulle stannat tills på torsdag var det tänkt men for som sagt hem igår redan... Varför? Gissa....

:fish2:

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Har varit här den sen torsdags förra veckan och de är helt otroligt dåligt. Har spöregnat sen igår och de är gräsmattor framme på vissa ställen så ja rekommenderar ingen att fara hit så länge inge drastiskt händer...

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
Jo kanske va så pass till och med. Var inte här i måndags så vågade inte utala mig om det.
nä ok, jo visst fan.. vi satt å läskade lite i godan ro där på söndagskvällen... det började blåsa som satan först... sen kom det förbannade regnet och förstörde ALLT! kåpvagns helvete blåste in i två skotrar på gårdsplan och regn jävlarimig på tvären :( fick bara lust att dra underläppen över huvudet och svälja mig själv då..