Ski-Doo Freeride 146" 2012

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
vad jag vet låter alla andra slutburkar mer än vad jag tycker är bra om man kör i fjälltrackterna men låter ju betydligt mindre än vanliga skrik burkar.

Om du inte fixat variatorerna bör du nog börja med det för det tror jag kommer ge mycket mer effekt på mattan än dom ynka hk du får av en pipa.

Såg en bromsning av en 800 e-tec med hel slp system och det gav nästan 5 hk så inte mycket att hurra för med tanke på vad dom kostar.
Tetsade flera olika pipor på 800R och nästan alla gav mindre hästar. I princip alla du frågar som har möjlighet att testa och utvärdera trimtillbehör säger att på en standard skidoo 800 finns det inget som ger valuta för pengarna. Jag pratade med Bill Cudney och fast han säljer prylarna så tyckte han inte det var värt pengarna. V-force +1-2hk på mellanregistret, Pipor plus någon hk vid vissa varvtal men minus vid andra. Kör skoter till M-performance och få den uppdaterad och rappare över hela området. köp ett variatorkit, finns flera bra. Diablo om du vill ha det bästa och gillar att laborera lite för att optimera skotern för just din körstil. Annars Cudney, DJ eller ta hjälp av någon guru här på forumet. lovar dig att 3-5000kr i variatorena ger mest valuta för pengarna

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Tetsade flera olika pipor på 800R och nästan alla gav mindre hästar. I princip alla du frågar som har möjlighet att testa och utvärdera trimtillbehör säger att på en standard skidoo 800 finns det inget som ger valuta för pengarna. Jag pratade med Bill Cudney och fast han säljer prylarna så tyckte han inte det var värt pengarna. V-force +1-2hk på mellanregistret, Pipor plus någon hk vid vissa varvtal men minus vid andra. Kör skoter till M-performance och få den uppdaterad och rappare över hela området. köp ett variatorkit, finns flera bra. Diablo om du vill ha det bästa och gillar att laborera lite för att optimera skotern för just din körstil. Annars Cudney, DJ eller ta hjälp av någon guru här på forumet. lovar dig att 3-5000kr i variatorena ger mest valuta för pengarna
Har även funderat över det, men är väldigt långt utanför ämbet, men ska kolla upp dom namnen du skrev. Tackar.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Har hört många som haft problem med Säter. What´s your story?
Rätt enkelt, dom gav helt sonika fan i att ta hem de reservdelarna jag bad dom om - trots att dom lovade att göra det.
Tog två dagar hos lynx-handlarn.
Var simpla originaldelar och högsäsong och du vet ju hur länge den varar i dessa trakter..
Detta var ett par år sedan men jag bestämde mig för att aldrig ge dom några pengar igen.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Rätt enkelt, dom gav helt sonika fan i att ta hem de reservdelarna jag bad dom om - trots att dom lovade att göra det.
Tog två dagar hos lynx-handlarn.
Var simpla originaldelar och högsäsong och du vet ju hur länge den varar i dessa trakter..
Detta var ett par år sedan men jag bestämde mig för att aldrig ge dom några pengar igen.
Sånt är alltid trist. Har själv aldrig haft problem med dom.
T.ex:
1.
Min första säsong på skoter 2008/2009.
Körde in i en sten och vek styrstålet och skidan var "toe in". Körde direkt till Thomas på Cykel o Motor strax innan stängning ska tilläggas. Jag sa att skotern drog åt vänster då jag inte förstog vad som hänt. Han välte skotern på sidan och visade mig. Sedan körde han in den och hissade upp den med trucken och bytte styrstål och ställde sedan in toe out. Tog ett par minuter. Fick styrstålen 200kr billigare.
2.
Förra vintern körde jag av en a-arm på lördagen. Hade bokat stuga i Vemdalen och skulle upp på söndagen. Fanns inte en a-arm i hela sverige. Dom beställde från Finland. Monterat och klart när jag kom in efter lunch på torsdagen. Lånade deras storsläp och lastade fyra skotrar. Handlade 2dunkar olja och fick 190kr i rabatt.

3.Fick jävligt bra pris för 2011:an(nästan så jag skäms) när jag bytte in den mot Freeriden.

Jag kan fortsätta, men som du förstår att jag är nöjd med dom.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
T.ex:
1.
Min första säsong på skoter 2008/2009.
Körde in i en sten och vek styrstålet och skidan var "toe in". Körde direkt till Thomas på Cykel o Motor strax innan stängning ska tilläggas. Jag sa att skotern drog åt vänster då jag inte förstog vad som hänt. Han välte skotern på sidan och visade mig. Sedan körde han in den och hissade upp den med trucken och bytte styrstål och ställde sedan in toe out. Tog ett par minuter. Fick styrstålen 200kr billigare.
2.
Förra vintern körde jag av en a-arm på lördagen. Hade bokat stuga i Vemdalen och skulle upp på söndagen. Fanns inte en a-arm i hela sverige. Dom beställde från Finland. Monterat och klart när jag kom in efter lunch på torsdagen. Lånade deras storsläp och lastade fyra skotrar. Handlade 2dunkar olja och fick 190kr i rabatt.

3.Fick jävligt bra pris för 2011:an(nästan så jag skäms) när jag bytte in den mot Freeriden.

Jag kan fortsätta, men som du förstår att jag är nöjd med dom.
Tydligt att dom gör skillnad på folk då, men det är bra att det fungerar för någon.
Göran gör ett bra jobb åt mig, så jag åker dit om jag ska ha fler ski-doo eller lynx.

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Satsa på variatorn först och främst! Har inte provat nått USA kit men har diablos kit på min boondocker, riktigt bra grejor med stora möjligheter att laborera själv. Men som alltid bör msn ha viss kunskap, antingen själv eller inom bekantskaps kretsen när man ska mixtra själv.

superpalten

Välkänd medlem
5 jun 2011
210
0
16
Norrbotten

Fanns inte en a-arm i hela sverige. Dom beställde från Finland.
OT Men har BRP sverige något eget lager? Tas inte allt från finland, i a f här kring norrbottenskusten så tas allt därifrån.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
OT Men har BRP sverige något eget lager? Tas inte allt från finland, i a f här kring norrbottenskusten så tas allt därifrån.
Jag kanske var otydlig, men jag ringde runt till alla ÅF i Sverige, men det var ingen som hade någon på hyllan.

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
Personligen tycker jag det var ett rejält överpris. Om du tar bort dom 12 tusen du har köpt extra grejer för från ditt pris så är det ändå dyrare än vad jag köpte min -11a för ny

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Det är återigen en vinter med rejält dumpade priser framåt våren.
Det är nog inga problem att med några telefonsamtal hitta en ny freeride hos en handlare för 130 vid renköp.

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Lycka till. En ny färdigprutad kostade inte mer än 130 redan i höstas. Skulle tro att dom som är osålda nu går att få ännu billigare snart.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Ok, kanske är helt fel ute. Ingen av dom jag åker med fick då sina för 130000. Kollade runt lite på blocket och det såg inte ut som några dumpade priser än. Men, men får väl sätta en röd pil på annonsen.