Vad livet kan förändras!

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Detta kanske är mer av ett blogginlägg/historia men jag måste få berätta lite. :bigsmile:

Har ända sedan 10 års åldern när man piskade sin elan runt lägdorna önskat mig en ny skoter, under mina fjuniga år så gick nog skotertidningarna hårdare åt än p-tidningrna.
Tro mig jag kunde allt som fanns att veta om snöskotrar på 90-talet.

Tyvärr så kom det ett sliddjur emellan som effektivt la en död hand över 10 år av mitt liv.
Har nu vid 30 års ålder tryckt på delete knappen för "the moneysucking wife" och sålt huset med god förtjänst.

3 dagar efter att köpekontraktet på huset var skrivet så hade jag beställt en ny skoter, leverans nu till veckan. :bounce:

Tar man inte tag i saker så kommer inget att hända heller, sitter nu i dagarna bara och väntar på att mitt liv äntligen ska börja.
Jag har pengar på kontot, inget hus att se efter, ny skoter, fri tillgång till fjällstuga, typ 15 dagars ledighet sparad, ett arbete som jag trivs med och jag mår bättre än någonsin.

Om man ska bli lite filosofisk av sig så tror jag att detta är det enda liv vi får och det gäller att ta rätt på det och göra vad man vill.........det har iaf jag gjort.......tillslut iaf.
 

Neroxx

Välkänd medlem
27 feb 2011
176
0
6
söderhamn
haha känner igen de där med att man drömmer om en skoter, men är förhoppningsvis bara 4år tills jag kan skaffa mig en skoter! :), skönt att du äntligen kan få råd med en ny skoter! lycka till :)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Det finns få saker som är så tillfredställande som känslan av att man gör något för att man själv vill.

Ett förhållande ska vara givande för båda parter.
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
så länge man ä glad själv så:) lyckades bli fri för en månad sen och har hunnit gjort skotern klar, brutit handen, fått mkt mera nya vänner och mkt mkt mer och kan säga att jag aldrig varit gladare:)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
när min förra sambo sa adjö beställde jag ny skoter, nu när vintern började närma sig så sa jag adjö till förra flörten.
Allt för att värna om mitt egna liv som faktiskt är bäst så här :) + att dom tar så jävla mycket garagetid ifrån en..
Rock Hard Ride Free!

Edit: När släkt osv frågar varför jag inte har någon tjej säger jag alltid att jag har 3 skotrar och är klar med min argumentation. :eyebrows:
 

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
när min förra sambo sa adjö beställde jag ny skoter, nu när vintern började närma sig så sa jag adjö till förra flörten.
Allt för att värna om mitt egna liv som faktiskt är bäst så här :) + att dom tar så jävla mycket garagetid ifrån en..
Rock Hard Ride Free!

Edit: När släkt osv frågar varför jag inte har någon tjej säger jag alltid att jag har 3 skotrar och är klar med min argumentation. :eyebrows:
Mäh det ska väl gå att kombinera två saker från det bästa utav två världar. Jag skulle inte vilja göra mig av med varken sambon eller skotern. :)
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
...Tyvärr så kom det ett sliddjur emellan som effektivt la en död hand över 10 år av mitt liv.
Har nu vid 30 års ålder tryckt på delete knappen för "the moneysucking wife" och sålt huset med god förtjänst.

3 dagar efter att köpekontraktet på huset var skrivet så hade jag beställt en ny skoter, leverans nu till veckan. :bounce: ...
Detta var kanske det vackraste jag läst på länge! Ha så jävla roligt du kan i vinter! :)
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Grattis ;-)
du är inte ensam som att finna glädjen efter samboskapet
amazing how much extra time and money you have when your single
Länk:
Project Ex-Girlfriend

En annan har turen att inte vara ensamen i när man är ute och idrottar.
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Härligt! Inte bara jag som har den inställningen i livet :) Tanten ville köpa hus, jag ville köpa skoter. Valet var enkelt ;)
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Skaffa en käring som kör egen skoter. Min hade en SS25a när vi träffades, nu har hon en RX-1 som hon betalt själv, vi kör 200 mil/år tillsammans. Och efter att jag börjat amortera på en HD åt henne så övningskörde hon 500 mil med mej i somras. Kortet betalar hon själv.
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Smidigt de är med sambo som delar mitt intresse.....hon köpte en ny 600 rmk -11 och jag kör Assault -10...
Tills i år har hon köpt dekalkit från scsunlimited, drevat ner lite och lite annat bra plasttjafs till skotern....
Måste säga att man har de rätt bra alltså som får ta del av de bästa av 2 världar...:)