Felfreeride 137 ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
tja var och kollade på en freeride 137 i veckan som var ! Och blev fan sugen på att byta till en sådan !

Vad tror ni kan det vara rätt maskin för mig som kör 70% på led men vill ha mer driv utanför ?

Jag gillar ju iof min rush 600 men jag saknar lite driv i lössnö.
Det kanske man får med en 44mm backcountry matta ?

Freeriden har ju betydligt vassare motor så det är klart att den går bättre :eyebrows:

Men hur är det ? Är det stor risk för v- rem problem och felkoder på en kort freeride?

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
tja var och kollade på en freeride 137 i veckan som var ! Och blev fan sugen på att byta till en sådan !

Vad tror ni kan det vara rätt maskin för mig som kör 70% på led men vill ha mer driv utanför ?

Jag gillar ju iof min rush 600 men jag saknar lite driv i lössnö.
Det kanske man får med en 44mm backcountry matta ?

Freeriden har ju betydligt vassare motor så det är klart att den går bättre :eyebrows:

Men hur är det ? Är det stor risk för v- rem problem och felkoder på en kort freeride?
Jag har kört 30 mil med min, och inga som helst tendenser till remslitage! Iofs har jag kört väldigt lugnt, men ibland får man ju spasmer i tummen.. Tror inte du blir besviken om du byter. Har du inte kollat på långa rushen då? Den tycker jag ser skaplig ut faktiskt.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Kandinfreeride lyfta skidorna vid gaspådrag ? Typ såatt man kan lyfta dem över en grop lr stax innan ett drop ! En sån skoter skulle ag vila ha :)

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Kandinfreeride lyfta skidorna vid gaspådrag ? Typ såatt man kan lyfta dem över en grop lr stax innan ett drop ! En sån skoter skulle ag vila ha :)
??? Vilken skoter kan inte det? Inga som helst problem, skidorna står rätt upp om du vill..

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Ingen av de skotrar jag har haft har kunnat det :( nytro rtx.se,tnt 585,rush 600,,proxr 800.
Det kan såklart va så att jag gjort nå fel lr ställt in stötdämpare osv fel ?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Freeride 137" har inte samma boggi som den vanliga Renegaden, Freeridens boggi är lösare kopplad och kommer med andra ord kunna hålla skidorna högre i lössnön.

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
31
Umeå, Sweden, Sweden
Jag har dock bara kört 10 mil med min och har aldrig haft en lång skoter men jag anser att min 137 driver på väldigt bra:) och är otroligt nöjd samt att det inte är några tecken alls på att remmen slits:)

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag har dock bara kört 10 mil med min och har aldrig haft en lång skoter men jag anser att min 137 driver på väldigt bra:) och är otroligt nöjd samt att det inte är några tecken alls på att remmen slits:)
+1, exakt samma uppfattning.
Skidlyftandet va inte heller några problem.

Felkoder får man ju om det är ett fel på maskin - inte direkt någon nackdel i mina ögon.

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
+1 Har nog aldrig varit så nöjd med en maskin nångång, passar mig som handen i handsken! :)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag har kört freeride 137 och även 154 men tycker inte att 137an är nå resvillig i alla fall.visst lite grann över ett dike går men inte nå jätteres.