Tack Mr Racing.. beställning lagd.
Tror att jag har testat alla skoterbutiker jag kunde komma på, och biltema, Autoexperten, Mekonomen.. och google.. hittar information om stiften men inte vart man kan köpa dom.
Tack Mr Racing.. beställning lagd.
Tror att jag har testat alla skoterbutiker jag kunde komma på, och biltema, Autoexperten, Mekonomen.. och google.. hittar information om stiften men inte vart man kan köpa dom.
Jag måste få undra varför du just ska ha champion stift? Enligt mig finns det bara en tillverkade av tändstift och det är Ngk. Har aldrig kommit i kontakt med ett Champion stift som har fungerat tillfredställande.
Jag har läst mig till på detta forum och på andra att dom ska vara mer "förlåtande" mot en motor som lätt surar ner sig, vilket min har en förmåga att göra när den ska startas kall.
Sen var det andra skoterförare i helgen som sa att deras skotrar går bättre med championstift.
Så jag tänkte att det kan vara värt att testa i alla fall.
Slog igen 2 ngk stift på rmkn tidigare, och nu kör jag med champion som polaris rekomenderade och har funkat än så länge. Vet ej om de beror på om de är ngk eller champion stift.
Har själv goda erfarenheter av champion stift. ngk va lätt att man slog igen medans de aldrig va några som helst problem med champion så jag tycker dom är bättre.
Min erfarenhet av NGK vs Champion är att på vissa motorer håller champions billigaste stift bättre än alla andra jag testat. Men för det mesta är NGK EYA klart tåligaste striften mot surning för dem togs fram speciellt av Yamaha och rotax i samarbete med NGK för att just ståimot surning på deras tripplar.
Så prova NGK 9eya om inte champion klara sig bra. 8es lät som ett farligt mjukt stift om du inte har en lågtrimmad skoter.
Ngk es håller inte en dag ens för mig medans NGK eya håller i evigheter.
BR8ES ska det vara i min enligt servicemanualen, så då har jag kört på det...
Motorn var renoverad av M-Performance strax innan jag köpte den, men jag tror inte att den är trimmad på något sätt.