Frågor angående polaris dragon 700

Snowkingx

Medlem
25 dec 2011
24
0
1
Har hittat en Polaris Dragon 700 -08 som jag tänkte fråga lite om:)

Drar dom mycket bensin?
Går dom bra i snö?
Är det dyr försäkring?

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
* Drar mer än mina vänners 600sdi:er
* Funkar fint, det är dock ingen djupsnömaskin då ska du satsa på en med längre matta (oberoende av skotermärke)
* Gav ca 5600kr/år för helförsökring

Snowkingx

Medlem
25 dec 2011
24
0
1
Vet du inte hur mycket det är i liter?:)
Okej, så dom går alltså inte bra i djupsnö:)
Vad ska jag sattsa på för skoter i så fall då?(max runt 73.000kr)

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Kan bara svara För -07an . Den går då mycket bättre i djupsnö än alla andra skotrar jag haft.
Sen drar väl alla skotrar mycket bensin. Har kört på 2-2,5 liter per mil som minst men det är ledkörning långfärd = inte skoj
Jag betalar 1400 kr om året halvförsäkring

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Vet du inte hur mycket det är i liter?:)
Okej, så dom går alltså inte bra i djupsnö:)
Uttryckte mig tydligen otydligt, men den funkar bra att leka med i pudret. Har en 44mm matta på min och den skottar på helt ok. Den är välbalanserad och lätt att kasta runt för att få den dit man vill.
Säger dock fortfarande att det inte är någon lössnömaskin precis som alla andra 121" maskiner, den funkar dock väldigt bra för att vara en kort maskin!
Sen angående förbrukning så är det väl inte Polaris starkaste område, 700cc kräver bränsle men då får du en riktigt trevlig motor som ger dig mycket tillbaka. Ska du ha en bränslesnål rackare i samma prisklass så får du satsa på en Rotax 600sdi, då får du dock inte lika rolig motor (enlig mig iaf).

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Swedbank. Betalade 4500 på länsförsäkringar dalarna. Kollade på villkoren nyligen såg att självrisken för trafik var noll kronor