lång maskin 40-45000?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nu när skotern är krockad så kan det ju blir så att dom löser in den, och då kommer jag att köpa en lång maskin istället :)

Så vad är bästa köpet för min prissklass där ute på marknaden ?
Skriv gärna för och nackdelar med just skotern du rekomenderar :)

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Crossfire är en rätt ok maskin. Dock inte en "fullängdare". Dock får du nog inte någon 800a för de priset. Eftersom 700an inte har back kan den maskinen bli lite jobbig ibland :p.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
crossfire är dock inte av intresse tyvär :) och vill inte ha en MM heller då jag har kört tripple förut och tycker att dom är för tunga :)

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Som dom andra säger. Crossfire alt M7 går visst att få för pengarna du skriver. Sen om du väljer RMK istället kan du kanske få en 06 som gått en bit.

Med edgechassiet får du modda lite grann för att få en bättre modernare körställning. Jag har själv en 20+ cm styrhöjare + framroterat styre samtidigt har jag ett crosstyre som ger lite höjd.

Ska du köpa edge RMK rekomenderar jag en 700a.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
dock finns det inte ute allt för många summit 600/800i just min prisklass heller =/ och vet dock inte om jag vill ha edge chassiet heller då jag inte tycker om körställningen så bra :) rev chassiet är något dock jag skulle kunna ha :)

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Hade jag varit du hade jag köpt köpt ett zx summit chassie(fanns ett på blocket för 6000), slängt i en 809:a , ny dyna, holtz boggie och en Challenger Extreme 162"x15x3" . Skulle bli ett grymt roligt bygge.

Annars skulle jag satsat på Rmk.

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Hade ju en snopro innan switchbacken jag hR nu, styrhöjare å flyttat fram stången lite. Är en riktigt bra skoter. Inget jävla skit cat som bara krånglar! Satsa på en700 polaris, går riktigt bra ; )

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Lånar den här tråden lite så det inte behöver bli ytterligare en i raden av "vilken skoter ska jag köpa trådar"..

Håller på och letar ny skoter och som det ser ut nu står det i första hand mellan summit 600-04 och en switchback 600-06. Pris och mätarsällning är i princip identiskt på dom bägge.

Har ingen erfarenhet av någon av modellerna mer än ett varv på en åker med pansarskare på ski-doon.. Därför frågar jag nu er som har ägt eller åtminstone loggat några mil på båda maskinerna vad ni tycker? Tänker främst på köregenskaper och då i fösta hand i lössnö, led är mest transportsträcka. Skiljer det mycket mellan dom och isf på vilket sätt och till vilken maskins fördel?

Tips om ev svagheter och vad man bör kolla vid köp mottages också tacksamt! Och med all respekt, inget märkes tjafs!