Var ute på första turen med skotern, som jag köpt under hösten, och allt var frid och fröjd. 70cm pudersnö, skotern går hur bra som helst. Helt orört och leendet gick från öra till öra!
Låg längs en oplogad skogsväg och ser en backe som ska bestigas. Glider ner i diket, pumpar till för att komma upp ur det och påbörja klättringen och skotern blir toksvag, går på en burk och dör.
Tar tag i snöret och det är pall. Motorn går inte runt.
Skotern har gått 349 mil. Inte för att just det ska ha någon direkt betydelse så.
Känns ganska trist måste jag säga. Kollade om det saknades kylarvatten men behållaren var full, olja finns det. Så brist på vätskor var det inte iaf.
Har läst något om att -11orna haft problem med för snålt ställd mappning och dessa bytt till -12ans.
Men det får man väl se när man öppnar motorn och får se kolvarna.
Någon som haft något liknande problem med dessa motorer?
Låg längs en oplogad skogsväg och ser en backe som ska bestigas. Glider ner i diket, pumpar till för att komma upp ur det och påbörja klättringen och skotern blir toksvag, går på en burk och dör.
Tar tag i snöret och det är pall. Motorn går inte runt.
Skotern har gått 349 mil. Inte för att just det ska ha någon direkt betydelse så.
Känns ganska trist måste jag säga. Kollade om det saknades kylarvatten men behållaren var full, olja finns det. Så brist på vätskor var det inte iaf.
Har läst något om att -11orna haft problem med för snålt ställd mappning och dessa bytt till -12ans.
Men det får man väl se när man öppnar motorn och får se kolvarna.
Någon som haft något liknande problem med dessa motorer?