Baklyse/tunnel f7

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Tjena! Jag har alltid funderat på om det går att bygga om den plastiga "bakdelen" på firecaten, är det något som har gjort om bakdelen så den liknar en "vanlig" skoter. Är det någon som bytt till ett mindre baklyse och Passar dynan från m/cf serien på firecats? Eller en pro x dyna? Tacksam för svar!:)
/ SkoterAd

tjaadam

Medlem
28 okt 2011
16
0
1
Sundsvall
Jag har för mig att kylaren går som en båge på F-modellerna, medan på 440-modellerna slutar den tvärt. (kan ju såklart ha fel, detta är vad jag tror..)

(Tror också att..) m/cf dynorna inte passar pga. att tanken är annorlunda på dom modellerna. Däremot tror jag Pro X2/Pro XR dynorna passar utan modifikation (läst det här på forumet någonstans) men att dom står i väldigt högt pris däremot.

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Okej det lät ju lite tråkigt, men har kollat på Mangee;s gamla f7a och den hade han byggt om med annat baklyse osv, men om de inte går att bygga om lätt så kanske man får man bara leva med de å vara nöjd:)

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Pro-x dynan passar inte rakt av, man får "pussla" lite. En kompis till mig monterade en sådan på sin f7, vart mycket bra. Han kanske kan fylla i lite info?

tjaadam

Medlem
28 okt 2011
16
0
1
Sundsvall
Kollade upp Mangees gamla F7a nu. Det såg faktiskt riktigt snyggt ut. Blev faktiskt lite sugen på att göra något liknande själv :)