Yamaha phazer turbo -07 Barnsjukdomar

antson49

Välkänd medlem
30 okt 2009
112
0
6
sandviken
Tja!
Jag har bara 2 enkla frågor, fråga 1: Vad var det för barnsjukdomar på yamaha phazer 07:eek:rna? Fråga 2: Jag har en Ski doo mxz tnt 600 XP -08, är det värt att byta till en yamaha Phazer Turbo -07?

tack på förhand!:)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
07:eek:rna hade ju en del barnsjukdomar. Men många skall vara fixade på garanti och olika "åtgärdsprogram" Det kan din Yamaha handlare kolla upp.

Den största bristen var väl i boggien där delar gick sönder. Dessa byttes ut till -08. Sen är det skillnad på MTX och RTX vad som åtgärdas

antson49

Välkänd medlem
30 okt 2009
112
0
6
sandviken
07:eek:rna hade ju en del barnsjukdomar. Men många skall vara fixade på garanti och olika "åtgärdsprogram" Det kan din Yamaha handlare kolla upp.

Den största bristen var väl i boggien där delar gick sönder. Dessa byttes ut till -08. Sen är det skillnad på MTX och RTX vad som åtgärdas
Ja men det jag undrar är vad det var för speciella delar som var dåliga och byttes ut? Sen är det en RTX jag pratar om..

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
På RTX så byttes iaf en del boggiedelar ut. Sen tror jag det ingick att fläkt skulle monteras.

Men som sagt kolla med din Yamaha handlare. Dom har lista på vilka delar som skall bytas och vilka som är bytta på just den skotern du tänker på. Jag kollade uppp min med Yamaha Center i Luleå.

Cleant här på forumet jobbar ju på Yamaha så skicka honom ett PM så borde han nog kunna hjälpa dig.