Arctic cat XF 800 -12

mange.mxz

Aktiv medlem
1 maj 2006
66
0
6
ume
min han drog 2 liter milen första tanken iofs lugn körning o ba 12 mil , sen har man haft vatten läckage sen första dan bytt lock , klammer , provtryckt , sen har octn lampan lyst ibland , kör på preem 98 , hel o halv ljus har lagt av , förmodligen bara säkringen men har inte kollat nu är den då på första service 32,5 mil

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
min han drog 2 liter milen första tanken iofs lugn körning o ba 12 mil , sen har man haft vatten läckage sen första dan bytt lock , klammer , provtryckt , sen har octn lampan lyst ibland , kör på preem 98 , hel o halv ljus har lagt av , förmodligen bara säkringen men har inte kollat nu är den då på första service 32,5 mil
Finns en servicebulletin som säger att ljusknappen ska bytas på vissa maskiner. kolla så din blir bytt om den är inom ett visst chassinummer

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Jag har ett par SLP på min. Tycker dom bär lite bättre men tappade i styrförmåga. Känns som att jag skulle behöva lite mer skidtryck. Får prova mig fram.

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
Jag slängde på ett par ca mtx på min m800, och det blev en helt ny maskin! Arctics originalskidor är totalt värdelösa i jämförelse...

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Känns som mtx blir väldigt bred framvagn?Snyggt me vita skidor å bukskydd,själv kör ja svart pga lätt å få fina kvist,stubb m,m märken i vitt.
Skriv testresultaten efter helgen.Testa ej bukskyddets funktion ialla fall
Drar till fjälls å testar ny mattan,a-armar m,m

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Helt rätt, fel av mig XTX ska det stå! Tack för det Herr Söderlund :) Det blev snyggt och roligt med något som stack ut lite tänkt ejag då väldigt många i umgängeskretsen kör likadana maskiner. Dock som du säger kommer det nog ganska lätt bli skitigt mm, men det är ju inte hela världen :) Det mesta går att putsa till eller bara låta det var hehe. Nej bukskyddet ska förhoppningsvis bli ganska o testat i helgen!

mattias_f

Medlem
9 jan 2006
34
0
1
Haparanda
Va tycker du om skidorna då? Mindre spårkänsliga? Tungstyrda? Tunga att skråa med?

Helt rätt, fel av mig XTX ska det stå! Tack för det Herr Söderlund :) Det blev snyggt och roligt med något som stack ut lite tänkt ejag då väldigt många i umgängeskretsen kör likadana maskiner. Dock som du säger kommer det nog ganska lätt bli skitigt mm, men det är ju inte hela världen :) Det mesta går att putsa till eller bara låta det var hehe. Nej bukskyddet ska förhoppningsvis bli ganska o testat i helgen!

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Fråga! Är det nån av er XF ägare som har haft problemen med Glappande variatoraxel, remätande, variatorskrammel, lösa leder på styrningen mm... ? Min har då funkat fint i 50 mil hitils och är grymt nöjd! Kört hela tiden med c&a PRO XT btw.. Funkar jävligt fint..

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
På min glappar axeln en aning.
Åkte ca 100 mil innan remmen sa upp sig.
Det kommer lite skrammel från primärvariatorn.
Annars är jag nöjd!

XTX

Aktiv medlem
22 jan 2011
70
0
6
Ni som satt dit c&a skidor, använde ni gummit som följde med kittet eller använde ni orginal gummina?
Är ju ett spår i orginal gummit som inte finns på gummit som följer med c&a kittet, blir ju sjukt tight om man använder c&a gummit. Tacksam för svar

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Ni som satt dit c&a skidor, använde ni gummit som följde med kittet eller använde ni orginal gummina?
Är ju ett spår i orginal gummit som inte finns på gummit som följer med c&a kittet, blir ju sjukt tight om man använder c&a gummit. Tacksam för svar

Hej! Du bör använda det som följer med C&A kittet. Sjukligt tight och väldigt svårt att montera, men det är en bättre kuddar då dom ligger bättre på skidan samt håller den "styvare"

Monteringen var svår på grund av den rejäla kudden. Gjorde så att vi valsade av bultarna så att det blev lättare att få dem igenom skidan sen drog vi dem med mutterdragare för att få bra tryck igenom.

Ett tips, om du ska flytta in distanserna gör det första gången du monterar skidorna, detta missade jag och fick göra om hela processen ;)

Lycka till!

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Såg jäkligt bra ut! Gjort bågen själv?
Tack!
Själv å själv,äger ej nån tig,så fick ta hjälp av en bekant.Rätt så nöjd blev väldigt stabil me en platta
framför främre a-arms fästet mot buken,så det är inte lika viktigt med nedre in fästningen vid smäll
framifrån.kommer att sitta med 2 bult nere istället för en som sportbumpern har,som gör att borde va
stabilare vid lyft i bågen,bågen kommer nog inte ha utsticket som bilden visar..första versionen tror jag?Ang färg vilken tror ni skulle passa,har funderingar på att ej lacka köra alu?bara nåt skydd...