Yamaha 2013

niemi

Medlem
28 dec 2011
32
0
1
Kiruna
ska bli kul å se om de kommer nåt nytt. Enligt den lokala handlaren här så tror han att yamma är på gång med nånting nytt till 2013 ;)

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Hoppas verkligen på nåt nytt, dom har kört lite väl länge på Chassiena som finns nu, är framför allt Phazern jag skulle vilja se nåt nytt av, kanske lite starkare motor?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Hoppas verkligen på nåt nytt, dom har kört lite väl länge på Chassiena som finns nu, är framför allt Phazern jag skulle vilja se nåt nytt av, kanske lite starkare motor?
Starkare motor och bättre matta hade varit uppskattat. hade också varit fränt med svart tunnel å lite sånt nytt

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
2 cyl 750cc turbo 160 hk i "phazer typ av chassie". Med utblåset i tunneln och svart chassie och lätt svart boggie.

B.Eriksson

Välkänd medlem
25 jun 2010
126
0
6
Älvsbyn
Då det blir skoterbyte nu till nästa säsong så hoppas jag det kommer nå intressant från yamma, annars går man över till polaris.

Lättare och smalare mountainchassie med orginal turbo.... hade varit nå.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ja men då så asker. ina nyheter har kommit sedan 2007.då kom nytron.
nu är det 2012.dvs 5 år.så nu borde det ju komma något.

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Vad jag har hört från åf verkar det bli en helt ny lineup til 2013 med viss resveration. För han vill ju sälja bort 11or och 12or först.

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Jag skulle vilja se något nytt från Yamaha. Då får MCX ta fram ett nytt kit under vintern så byter man året efter så slipper man även alla barnsjukdomar. :D

Vilka drömmar, vilka drömmar.

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Skall de vara med i konkurensen måste de komma med en heldel nytt till 2013.
Både Phazer och Nytron börjar på och bli lite förlegade. Jämför med exempelvis Polaris och Arctic.
Och Apex/Rx1 börjar kännas väldigt väldigt oldschool med hel huv med mera!!

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Yamaha kanske inte är lättast och fränast, men man slipper gå hem iaf och påskar utan skoter för att den står med rasad vev, när det väl kommer något nytt fungerar det!

Bengan75

Aktiv medlem
12 dec 2011
72
0
6
Sollefteå
Hoppas på en ny modern kort ledräcer med max 1" matta, givetvis med en nyutvecklad trippel tvåtaktare med blå toppar och YPVS. Lätt chassi med modern fjädring vore inte så dumt heller!

Tror jag drömmer lite väl mycket

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.624
99
48
Örnsköldsvik
Saken är ju den att om Yamaha bara ville lägga resurser på det så skulle dem kunna göra fränaste skotern på marknaden utan problem. Att vika lite aluminium plåt så det inte väger 100kg utan snarare 25kg borde inte vara några problem om man vill lära sig. Och på motor delen så kan dom nog slänga ihop en relativt lätt 4t motor på 140+hp samt en rejälare med överladdning utan att överbelasta sin teknik avdelning.

Dock har det ju aldrig vare deras grej att göra det, utan dem köra på rejäla "hållbara" chassien och gör en motor dom tycker kan behövas, varken mer eller mindre. Och så lär det även fortsätta.

Tror man ska va glad om man får se en ny nytro. Men mest tror jag på en ny apex med lite modernare körställning men fet motor som älskar allt vad överladdning heter. Och Mcx gråter av lycka=)