Det beror på hur din motor är byggd , kompresions förhållande , tändning mm, en standard motor är det rätt bortkastat på.ändras gassvaret/accelerationen nånting om man kör på racesoppa? eller är det bara positiva fördelar med det?
hur är det med motortempen? stiger den?
ska du tävla är ju 102oct de som är tillåtet och de är de ju i aspen-r.
Jag åker själv på de och tycker de funkar klockrent.
Vet inte riktigt va du betalar per liter men de ligger väll mellan 32-34kr litern beroende på inköpsställe[/QUOT
29kr litern får du betala hos de flesta återförsäljarna som säljer "motorsågsbränsle"(Aspen)
Troll ?
Aspen soppan har stigit sen förra vintern.
Här har du dom priserna jag kollade upp förra vintern.
Järnia Aspen-r 102oct: 899kr 25L, Rabatt 200L 30kr L.
Utterströms Aspen-R 102oct : 845kr 25L. 200L 6395kr
Crossfix Piteå: 800kr 25L
När man tävlar i cross/enduro/backe osv får man inte köra blyad soppa och endast handelsbränsle.
Vp har väll tagit fram nån ny 103oct soppa som tydligen ska vara godkänd snart också dock inget jag vet helt säkert men dom snackade om de på brp raceschool.
ska du tävla är ju 102oct de som är tillåtet och de är de ju i aspen-r.
Jag åker själv på de och tycker de funkar klockrent.
Vet inte riktigt va du betalar per liter men de ligger väll mellan 32-34kr litern beroende på inköpsställe[/QUOT
29kr litern får du betala hos de flesta återförsäljarna som säljer "motorsågsbränsle"(Aspen)
Troll ?
Aspen soppan har stigit sen förra vintern.
Här har du dom priserna jag kollade upp förra vintern.
Järnia Aspen-r 102oct: 899kr 25L, Rabatt 200L 30kr L.
Utterströms Aspen-R 102oct : 845kr 25L. 200L 6395kr
Crossfix Piteå: 800kr 25L
När man tävlar i cross/enduro/backe osv får man inte köra blyad soppa och endast handelsbränsle.
Vp har väll tagit fram nån ny 103oct soppa som tydligen ska vara godkänd snart också dock inget jag vet helt säkert men dom snackade om de på brp raceschool.
Tror inte du kan få tag i Blyad bränsle i Sverige Legalt !! .
De bränslen som finns är Blyfri , oavsett Fabrikat och Oktan .
Blyet fyller väll visst sin funktion då bly är smörjande... Inom motocrossen/supercrossen var det ju införande av krav på blyfri soppa som dödade tvåtaktaren mer eller mindre i USA. Har en artikel om det nånstans ska se om jag kan hitta på den.