Intressekoll vinyl till tunnel och liknande?

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
fint! lägg upp några bilder så fort du fått på ditt! ungefär när kommer de att komma om man beställer det, nån vecka antar jag?

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
jag har monterat och testat en hel del olika kolfibervinyler...

3m DI-NOC är helt överlägset bäst och ser verkligast ut...
jag köpte 3.5mx1.5m för 750 pix med frakt å hela fadderullan från usa...

bilder på min skoter

bil

inte för att jag vill sabba för trådskaparen på något vis men men ett hett tips till alla är att kolla runt lite på ebay!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Edit:

Då vi nu fått veta vilken film som är absolut bäst, till samma pris i stort sett, så är det väll lika bra alla importerar själv från ebay.

Om det mot förmotan någon som fortfarande är intresserad av den film som baltazar har klätt på sin M8a, dra iväg ett PM.

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Edit:

Då vi nu fått veta vilken film som är absolut bäst, till samma pris i stort sett, så är det väll lika bra alla importerar själv från ebay.

Om det mot förmotan någon som fortfarande är intresserad av den film som baltazar har klätt på sin M8a, dra iväg ett PM.
ville ju bara tipsa folk vilken jag tycker är bäst, säkert många som vill ha 3m när man får den för samma peng...
sen är det ju garanterat många som tycker att det är skönt att köpa i sverige och vill slippa ebay...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Det som finns just nu är den som sitter på M8an tidigare i tråden, det är så den ser ut, vilken benämning och nummer den har hos scandraft vet jag inte.

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
det jag undrar lite över är att nånstans måste man ju lägga en skarv, så ni som har monterat, hur gör man skarven bäst? lägga dom lite om lott eller pröva få dom precis jämte varran?

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
jag har monterat och testat en hel del olika kolfibervinyler...
3m DI-NOC är helt överlägset bäst och ser verkligast ut...
jag köpte 3.5mx1.5m för 750 pix med frakt å hela fadderullan från usa...
inte för att jag vill sabba för trådskaparen på något vis men men ett hett tips till alla är att kolla runt lite på ebay!
Går du in på säljes annonser och meddelar övriga spekulanter att det som annonseras är för dyrt också??:nono:
Jag har även en ontopic fråga, är den svart vinylen mattsvart eller "blank"? jag var som sugen på mattsvart nämligen=)

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Går du in på säljes annonser och meddelar övriga spekulanter att det som annonseras är för dyrt också??:nono:
Jag har även en ontopic fråga, är den svart vinylen mattsvart eller "blank"? jag var som sugen på mattsvart nämligen=)
Varför skulle jag göra det? Du verkar ju Ta det jag har skrivit som att det vore något negativt!? Detta är en tråd som ligger i den allmäna forumsdelen och inte i köp och sälj...

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Varför skulle jag göra det? Du verkar ju Ta det jag har skrivit som att det vore något negativt!? Detta är en tråd som ligger i den allmäna forumsdelen och inte i köp och sälj...
Jaja, men nu pratar du om äpplen och päron. Det spelar väl ingen roll under vilken flik i forumet tråden ligger. K-len har ju startat en tråd för att samla så många som möjligt för att kunna beställa en specifik vara. Då kanske det inte är så passande att påpeka att man kommer billigare undan om man beställer på annat håll. Nog offtopic.

Ontopic: kan man med fördel använda såpvatten vid montering av vinylen du säljer K-len?

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Jaja, men nu pratar du om äpplen och päron. Det spelar väl ingen roll under vilken flik i forumet tråden ligger. K-len har ju startat en tråd för att samla så många som möjligt för att kunna beställa en specifik vara. Då kanske det inte är så passande att påpeka att man kommer billigare undan om man beställer på annat håll. Nog offtopic.

Ontopic: kan man med fördel använda såpvatten vid montering av vinylen du säljer K-len?
Alla fattar väl att saker går att få tag i billigare nånstans. Men, personligen så bestämmer ofta enkelhetsfaktorn var jag handlar vilket oftast är som i detta fall Sverige. Då får det kosta mer.
Tycker man det är lönt för en femtiolapp att beställa från USA lite plastduk så är man mest troligen rätt snål och ingen potent kund till k-len. Jag hade inte velat ha snåla/tjorviga kunder.

Däremot var det riktigt bra info om kvalitet och bra att veta benämningen på vinylen som han gav oss då det finns en uppsjö av plaster där nog rätt många är olämpliga på en snöskoter.

Jag tackar då Goliath för matnyttig info i frågan. Bestämde mig dock för polering istället för vinyl men hade definitivt köpt av k-len för enkelhetens skull.
Tycker man en femhundring är dyrt för att klä en tunnel ska du nog ta en funderare om du har råd med skoter.

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Kan helt klart vara intressant, beroende på när beställningen görs och vad pris/m blir.
Jag ska mäta och kolla lite till helgen så återkommer jag med hur mycket som kan vara intressant.

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Alla fattar väl att saker går att få tag i billigare nånstans. Men, personligen så bestämmer ofta enkelhetsfaktorn var jag handlar vilket oftast är som i detta fall Sverige. Då får det kosta mer.
Tycker man det är lönt för en femtiolapp att beställa från USA lite plastduk så är man mest troligen rätt snål och ingen potent kund till k-len. Jag hade inte velat ha snåla/tjorviga kunder.

Däremot var det riktigt bra info om kvalitet och bra att veta benämningen på vinylen som han gav oss då det finns en uppsjö av plaster där nog rätt många är olämpliga på en snöskoter.

Jag tackar då Goliath för matnyttig info i frågan. Bestämde mig dock för polering istället för vinyl men hade definitivt köpt av k-len för enkelhetens skull.
Tycker man en femhundring är dyrt för att klä en tunnel ska du nog ta en funderare om du har råd med skoter.
vem har sagt att det är dyrt? att säga att jag är snål kvalar fan in till dagens skämt! ;)
precis som du säger så är det ju som sagt skönast att beställa från sverige men 3m's di-noc kostar typ 3ggr så mkt i sverige än på ebay... och är som sagt den bästa vinylen och mest trovärdiga kolfibervinylen...

nu ska jag knipa käft... sorry för OT

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Inget av mina påståenden var riktat mot dig. Mer i allmänhet då det cirkulerar rätt många unga här alm ibland måste få läsa saker för att förstå simpel logik. Vilket iofs inte heller alltid funkar
.

Back to topic.