Ring huvudkontoret direkt, i Stockholm eller vart dom nu håller till.
Tjata tjata tjata-jag fick en ny motor till en ZR440 när den var ett år gammal genom att tjata hål i skallen på varenda stackare på KGK i Upplands Väsby...
Om man inte klantat till ngt själv -genom att ge fan i att fylla på olja när lampan lyser eller liknande- så kan man ofta komma långt med välsmort munläder!
Bara att få nya delar som goodwill hjälper ju långt i det här läget!
Edit:
Det fanns alltså ingen garanti kvar på ZR:en.
Den skar pga att det tog slut på olja i burken, och varningslampan tändes aldrig-eftersom det inte fanns ngn givare på just 440:in.
Varningslampa fanns det däremot, den tändes varje gång man startade motorn bara för att visa att den fungerade!
Att det fanns en lampa hade man då ganska begränsad glädje av då det inte fanns en givare som kunde tända den.
I instruktionsboken stog det att oljan räckte ca en tank efter att lampan tänts-och det var väl den raden som var min räddning...