cf 800 09a knackar i framvagnen

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
när jag åker med skoter efter led så knackar de i framvagnen lika när jag svänger fullt åt höger knackar de i framvagnen. nån som har nån ide va de kan vara har varit å rykt i alla stag å inget verkar va glappt.


en sak till funderar på en 57 power claw matta passar den rakt på måste man dreva ner eller nå eller går den lika bra en då?
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Alla kanske är så duktiga på att skriva! Förstod du inte vad han mena? lr ville du bara vara dum? Han kanske har som jag dyslexi!
ville inte alls vara lustig eller nått sånt! tänkte bara att de är ovanligt med framvagn som knackar så gissade att han menade knakar, men ville var säker
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Alla kanske är så duktiga på att skriva! Förstod du inte vad han mena? lr ville du bara vara dum? Han kanske har som jag dyslexi!
Nej då, jag ville inte vara dum. Det var en vänskaplig pik. Om du inte förstår det, så kanske det inte är dyslexin som är problemet. Tagga ner.
Hädanefter får jag väl använda fjortis smileys för att ingen skall missförstå. Not.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Nej då, jag ville inte vara dum. Det var en vänskaplig pik. Om du inte förstår det, så kanske det inte är dyslexin som är problemet. Tagga ner.
Hädanefter får jag väl använda fjortis smileys för att ingen skall missförstå. Not.
Den enda som beteer sig som en fjortis här är du! Men märk ord du för det är väl det enda du är bra på!
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
sorry for stavningen ja jag har dyslexi.. men va inte rättstavning jag vela veta här jag undar varför de knakar i famvagnen när man svängen fullt eller åker fort efter led inget är glappt i framvagnen eller ska man kanske säga att de knarar. svårt å förklara
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
hade den på servic for 4 veckor sen trodde dom inte hade smörjt så jag tryckte i mer fett överallt men låter en då
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Hej
kolla den nedre infästningspunkten för styrstången -den som är nitad med tre nitar i tunneln.
Den delen har ingen fettnippel så jag använde sprejfett och då blev min tyst.

//E
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
På min gammla Cf så var det krängningshämmaren som gneka/knaka. Hittade inte först vars det var. Men när jag plockade bort den så blev det tyst.

Nu säger jag inte att du ska plocka bort den för att det ska bli tyst utan att det kan vara värt att kolla upp denne.
 

Sniperno1

Medlem
15 dec 2011
10
0
1
Ingemansland
Det är GARANTERAT krängningshämmaren som låter.
Bussningarna som sitter i röret blir av någon anledning för tight. Ta bort länkarna på kr.hämmaren... den ska gå lätt att vicka upp och ner men det gör inte din... ta bort ena sidan och vålda ur axel sen ta dom svarta bussningarna med fyrkantiga hål slipa av utsidan lite så dom lättare går in i röret motera ihop allt och vips så blir det tyst.....