Flytta ner instrument från styret Phazer 07

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Vet att det på yamaha i usa finns en fäste för att flytta ner mätaren från styret till "lite längre ner och lite längre fram..". Kör utan ruta på min phazer och tycker det är lite drygt att kolla på styret när jag kör, någon som flyttat ner mätaren med hjälp av detta fäste, erfarenhet av det?

Vart får man tag på det lättast i Sverige, har Yamaha det och tar de i så fal hutlösa överpriser?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det finns att köpa som Yamaha tillbehör.

En billigare fix är att svänga själva fästet på styret så får du samma funktion. Minns inte om man ev. behövda fila/borra lite också. Det har många också gjort...om du nu inte är ute efter utseendet.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
De lättaste och billigaste är att flytta ner den på kåpan som sitter över lyset:)
det var faktiskt detta jag tänkte på först, och fick för mig att jag sett en färdig kåpa med ned-sänkning för mätaren, men lyckades inte hitta den ingen.

Vill att det ska se orginal ut och inte ta allt för lång tid att fixa, betalar hellre för att någon annan ska ha tänkt än att jag ska behöva tänka då jag har lite för fullt upp för att lägga någon tid på att skruva med skotern...

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nån färdig kåpa har jag inte sett för att flytta mätaren. Dock har ju Nytro sin mäater där nere...kanske det du sett?

Vill du få det snabbt/enkelt och snyggt så köper du en sån Yamaha konsol. Den finns i Yamaha tillbehörkatalogen så den skall ju alla återförsäljare kunna beställa åt dig.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
kollade lite på bilder på google (ohh vad grymt det är) och någon hade bara skruvat fast den på lyset, tyckte det så helt ok ut.. Får kolla lite ikväll om det kan vara lätt nog att fixa..

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
såg snyggt ut, bockad aluminium/plåt skruvad mot plasten eller någon mer avancerad setup?

Ska försöka vända fästet i kväll, drar det ut på tiden så flyttar jag ner det till plasten eller köper yamahafästet..

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Hör du Chris, du måste ju sätta en skoterlist runt rutan, finns ju hos ÅF på rulle. Om vi ska vara lite petiga=)
Om du kollar i min tråd på bilder från då den är färdig så är det list där :)...detta var bara den enda bilden där mätaren syntes bakom rutan :)