Att smyga iväg funkar inte... har i vinter kört pro rmk 600/800 och turbon och det jag reagerat mest på är hur dåligt 600an tar sig iväg när man står lite dumt. 800an och turbon har bra tryck i motorn direkt från början så den får fart på mattan direkt men 600an har inte alls samma klipp från början.Nu förstår jag inte, vad har tillslaget och en rapp maskin att göra med varandra?
Att kunna smyga iväg utan att gräva ner sig i starten borde väl vara bättre, när man sedan fått lite fart så är dom lika rappa så jag förstår inte riktigt ditt argument här?
Så jag har faktiskt lite svårt att förstå hur folk kan tycka att 600an är mer lättkörd än 800an.
Nästa maskin till tjejen blir nog en 800 med 600 sidokåpor
Så ett tillslag på 4400 kan nog hjälpa dock är det för högt för min smak, jag gillar att ha det runt 4000 på en 800. Men frågan är hur man kan få 600an att gå bättre, ett tillslag på säg 5000 gör inte maskinen speciellt lättkörd...
Har provat runt 4400varv på 600an men tyckte inte det gjorde någon skillnad på att ta sig iväg, den är för svag ändå..