Risken med att rulla?

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Har kört min phazer mtx nu någon vecka, vid varje tur har jag i princip rullat runt skotern. Vet att det finns kit med nödsnöre som stänger vevhusventilationen men hur stor är risken att nått händer med motorn? Nu idag lös varningslampan någon sekund annars har jag inte märkt något...

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Risken är att det rinner ut olja och att du får på det viset för liten oljemängd i motorn.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. vid fastkörningar med mkt snö och halvdan lutning så är de ju en oerhörd befrielse at kunna rulla skotern loss iställe för att lyfta upp den.

Rullar man den själv så kan man vara lus utan större ansträngningar på 30s -2min, att lyfta/gräva kan kravä väldigt mkt mer krafter och längre tid..

niemi

Medlem
28 dec 2011
32
0
1
Kiruna
på min phazer så läkte det ut olja när jag rullade med den för två vintrar sen. Hade olja i hela luftfiltret och i variatorerna :) men dock så låg den på sidan ett tag innan vi fick den åt rätt håll igen :)

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Härom dan så körde jag fast ganska ordentligt och lyckades tjorva så den låg på sida/uppochner ganska länge.. såg bara lite i snön men den starta då bra och visa inge fel.