rykten ski-doo 2013

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Ska bli spännande att se vad dom hamnar på, översätter dom priserna med 10kr/dollar så blird det ju en markant sänkning av dom svenska priserna.

Angående den delade framsvingen så någonstans måste den vara delad, för annars kan ju inte sidorna röra sej oberoende av varandra. Men jag skulle vilja se bättre bilder på framsvingen så man blir säker på hur det ser ut.
Lite svårt att jämföra priser med Staterna,men dom brukar ligga på ungefär 40% under priserna här hemma...
 

kronan

Aktiv medlem
26 nov 2011
64
1
6
Ska bli spännande att se vad dom hamnar på, översätter dom priserna med 10kr/dollar så blird det ju en markant sänkning av dom svenska priserna..
Blir ju spännande att se! Men om man kollar på Bcx 12,909$ blir ju då 129 999kr, mot i år om jag inte minns fel 145/146 000kr, en sänkning på 17/18 000, känns inte direkt som att de blir så. Men jag hoppas att priserna börjar sjunka istället för att stiga för varje år!
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Jag hittar inte 2012 priser på Ski-Doo, men min gissning är att prisutvecklingen kommer se ungefär likadan ut. Har dom höjt 3% där borta, så ser vi en liknande höjning här. Kompenserat för valutautvecklingen (om det varit någon).

Sen kan man ju spekulera ändå, det är ju trevligt :)
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Blir ju spännande att se! Men om man kollar på Bcx 12,909$ blir ju då 129 999kr, mot i år om jag inte minns fel 145/146 000kr, en sänkning på 17/18 000, känns inte direkt som att de blir så. Men jag hoppas att priserna börjar sjunka istället för att stiga för varje år!
Du får inte glömma att lägga på de lokala skatterna som kan variera över hela Nordamerika.

Däremot finns det stora mängder 12:eek:r osålda vilket kan vara bra då det tillsammans med konjunkturen kan bidra till måttliga prisuppräkningar, eller också gör de bara så att de tillverkar mindre antal maskiner då det alltid finns en fast bas med köpare.

Antar att priserna på 2013 kommer att se likadana ut som för 2012 med en aning pristillägg för giggly matta/boggie och handskfack samt wrap
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Som Lynxfun skriver.
Priserna i USA är alltid utan skatt dvs moms.

2011 Freeride var billigare i sverige än i canada med dollarkursen som var då, vet inte hur läget är nu.
USA har av någon anledning lägre priser än canada.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Som Lynxfun skriver.
Priserna i USA är alltid utan skatt dvs moms.

2011 Freeride var billigare i sverige än i canada med dollarkursen som var då, vet inte hur läget är nu.
USA har av någon anledning lägre priser än canada.
du tror inte det har att göra med att priserna i usa är +moms och i canada inkl moms?
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Nix Canada priserna är också utan moms...*MSRP does not include pre-delivery inspection, freight, taxes, titles and registration fees.

Dem är helt enkelt dyrare i Canada
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Som Lynxfun skriver.
Priserna i USA är alltid utan skatt dvs moms.

2011 Freeride var billigare i sverige än i canada med dollarkursen som var då, vet inte hur läget är nu.
USA har av någon anledning lägre priser än canada.
Spelar ju ingen roll att USA-priserna är utan moms, prutmånen är hursomhelst större än momsen där. Det är mer regel än undantag att dom får OTD-pris som är lägre än MSRP.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Ska bli intressant om prisdiffen på ung. 10000kr mellan freeride och summit X kommer synas på svenska prisbilden.
Lutar då åt en summit X för min del, helst 146":an om den kommer?
Konstigt att inte freeride´n har fått utseendet (nya plasten) uppdaterat!
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Ska bli intressant om prisdiffen på ung. 10000kr mellan freeride och summit X kommer synas på svenska prisbilden.
Lutar då åt en summit X för min del, helst 146":an om den kommer?
Konstigt att inte freeride´n har fått utseendet (nya plasten) uppdaterat!

tidigare år har ju inte prisdiffen synats på dom svenska priserna.

tex 2011 när jag köpte min freeride så var det bara nån tusenlapps skillnad mellan dom vanliga summitarna och freeriden.


har förstått det som att dom har försökt hålla tillbaks priset på freeride genom att höjja priserna på dom andra modellerna.


ser fram emot och se prislistan.hoppas att dom stannar under 150tkr vilket borde vara fullt möjligt med tanke på usa priser och dollarkurser.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
nu har ju modellerna till och med kommit ut på svenska sidan.tycker priserna borde vara klart också?

ser att dom tar in alla längder på summitarna. då är frågan vilken längd man ska ha?
154 eller 163 lutar det åt.
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Nya T motion boggien verkar frän med sidoled och utan yttre vändhjulen, såg att den skulle vara otroligt lättburkad vid skråkörning, måste ju dessutom få bättre driv i snön när den niger i sidled också. Länk:
http://www.youtube.com/watch?v=PIjLo_ugSyo&feature=player_embedded
Dom som har haft möjlighet att provköra summiten här i Norden säger att den är helt grym och fantastisk på alla sätt som snö och klättrar monster. Den är verkligen lätt att skråa med och vänder runt på en femöring även fast det var en 163"! Ska bli spännande till hösten och se vilka modeller som kommer över hit.

Christian