Jag har en mcx dämpare på min phazer och jag hade då inte köpt en sån igen... Låter sjukt högt på tomgång.. Skulle biltema dämparen hålla hyfsad ljudnivå så skulla jag byta utan att tveka...Köp en turbo från mcx och få den på köpet !
Jag vet inte riktigt om det är så jag tänkt mig, jag tänkte köpa en slip-on och försöka klämma in den är orginaldämparn sitter nu så att man inte ser att de sitter en slip-on på måste ju gå. Om inte annat med lite modifikation.Tänkte ta ett sådant "flexrör" och dra mellan grenröret o ljuddämparn för att få den på rätt sedan sedan bara peta ut röret genom plasten, alt kapa rörer på dämparn och svetsa dit en anna för att få den o passaHåler med dig, så jag gjorde så här på min:
Visa bifogad bild 14460Visa bifogad bild 14459Visa bifogad bild 14458
Kan du matcha biltemas 995kr kan vi diskutera lite mått osvHar ett slip-on till en FZ1 liggandes, http://www.lellesmcdelar.se/product_info.php?products_id=205637
Lite skrapat längst ner, men inget som stör funktionen. Följer även med ett mindre slutrör om man skulle vilja köra i "silent mode"
Kanske skulle passa på en Nytro utan att behöva bygga om det allt för mycket....
Det går inte inte att göra så om man inte kapar orginal systemet lr kortare ner dämparen väldigt mkt men då kommer den att låta väldigt högt oxå, min dämpare är en Youshimura som är ca 50cm lång och den låter lite väl högt med den.Jag vet inte riktigt om det är så jag tänkt mig, jag tänkte köpa en slip-on och försöka klämma in den är orginaldämparn sitter nu så att man inte ser att de sitter en slip-on på måste ju gå. Om inte annat med lite modifikation.Tänkte ta ett sådant "flexrör" och dra mellan grenröret o ljuddämparn för att få den på rätt sedan sedan bara peta ut röret genom plasten, alt kapa rörer på dämparn och svetsa dit en anna för att få den o passa
Jag hade inte tänkt att kapa orginalgrenröret jag tror och hoppas att det kommer gå ändå.Det går inte inte att göra så om man inte kapar orginal systemet lr kortare ner dämparen väldigt mkt men då kommer den att låta väldigt högt oxå, min dämpare är en Youshimura som är ca 50cm lång och den låter lite väl högt med den.
Men kapar man av orginalsystemet ca 20cm då kanske det går att få in den bakom plasten.
Lite osäker men känns mer troligt med 2" har inte min i närhten så jag kan inte mäta heller.Är de någon som vet vad det är för utlopps dimension på grenröret?
2", 2,5"?
Okej nej ja skulle tro det är 2" jag har inte min hemma heller :-DLite osäker men känns mer troligt med 2" har inte min i närhten så jag kan inte mäta heller.
Lägg gärna ut en bild med resultatet!Nu har jag införskaffat en biltema slip-on!
Den såg helt okej ut för en tusenlapp, det kan nog med lite vilja få in den så att den går ut i orginalplasten bak! :-D