Vilka handtagsskydd ??

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Som jag misstänkte så gick ena handtagsskyddet av när jag vart tvingad att rulla maskinen för första gången.
De som sitter original är av ganska hård och spröd plast, letar nu nya i grå/svart som är ganska mjuka.

Några tips på vad som duger?

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Flex tecen är "nästan "lika varm som muffar fast inte klumpiga. Har letat nåt liknande under alla år jag kört skoter, å äntligen finns det :)

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
sätt gärna in en bild, sitter med samma problem som dig, orginal handtagsskydden var värdelösa.
Lämnade in maskinen på service i Umeå och beställde nu ett par av dessa via dem(duells 1595kr), så jag vet inte riktigt när jag får igen den/har möjlighet att hämta den och om de sitter monterade då.
Men jag ska försöka att komma ihåg att återkomma.

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Vad är det för muffar ni snackar om? Youtube filmen funkar inte...

Har gjort egna handskydd av lastbils stänkskydd inte de snyggaste men dom håller att rullas med.
Fäst enbart med en stripe så om dom skulle lossna väldigt enkla att sätta fast igen.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Kör utan handtagsskydd och ha med dig muffarna. Ta på dom om det är kallt och släng dom i väskan om det blir för varmt.

Går ju inte köra lössnö med handtagsskydd. (man rullar ju sönder dom när man kör fast)

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Det bör passa men frågan är bara varför?
Frugan fryser om händerna :)
Va in å kollade på duells muffarna men satan i gatan va stora dom va!
Såg att skidoo å poo hade oxå som såg mindre å smidigare, nån som har testat dom??

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Kör utan handtagsskydd och ha med dig muffarna. Ta på dom om det är kallt och släng dom i väskan om det blir för varmt.

Går ju inte köra lössnö med handtagsskydd. (man rullar ju sönder dom när man kör fast)

Rox flex tec som jag köpte funkar att rulla hur bra som helst, de flexar som namnet antyder.

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Någon som vet om Skinz Heat Loc passar utan problem på RMK Assault '13-styret?