Phazer -07-10

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
undrar vad som skiljer mellan phazer -07 till -10 vad ska man passa sig för?
Tacksam för tipps

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det är ju alltid så att en modell utvecklas och förbättras med åren. Fanns en del barnsjuldomar på -07. Många av dom fixades på garanti även på -07. Även lite platskåpor och sånt har ändrats till dom nyare årsmodellerna. Boggiedelar ändras iaf på RTX redan -08. Sen från -10 så täcktes väl det bakre tunnelhålet igen.

Tobba

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Varför täcktes tunnelhålet igen? Har en 07 som inte har en plåt där, går det att få som en uppdat?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Yamaha trodde föst att dom behövde kyla ljuddämparen tror jag...men det behövdes inte så då täckte dom igen det. Det finns tillbehör att köpa men enklast är ju att kapa till en egen alu.plåt och ponita fast

bede

Medlem
13 mar 2008
6
0
1
Luleå
Funderar själv på att köpa en Phazer, en 07a med turbo. Något man ska se upp med? Jag kör lugnt mestadels och är rätt så försiktig med det jag äger.

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Funderar själv på att köpa en Phazer, en 07a med turbo. Något man ska se upp med? Jag kör lugnt mestadels och är rätt så försiktig med det jag äger.
Om du kör lugnt och försiktigt, behöver du verkligen en turbo då? Phazer turbosarna är inte direkt kända för att ha jordens bästa hållbarhet och dessutom är det precis som Chris säger rätt många bra uppdateringar på -08 och framåt istället för -07...

bede

Medlem
13 mar 2008
6
0
1
Luleå
Om du kör lugnt och försiktigt, behöver du verkligen en turbo då? Phazer turbosarna är inte direkt kända för att ha jordens bästa hållbarhet och dessutom är det precis som Chris säger rätt många bra uppdateringar på -08 och framåt istället för -07...
Haha, ja men såklart kör jag fort osv.. Men inte så att jag slänger omkull den och våldtar den hela tiden. Jo, det är väl det som gör mig fundersam.. Dock skiljer det för mycket i pris från en Phazer till en Nytro.. Kanske får spara pengar ett tag till då.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Byter man från Phazer till Nytro blir man besviken. Nytron går givetvis bättre men Phazerns smidighet saknar då jag iaf!

grop

Välkänd medlem
Jag funderar på att slå till på en 07a som har fått dämparn och kylfläkten uppdaterad. Ska man ändå passa sig för den? Han säger att styrningen är lite glapp men annars ska det inte vara något mekaniskt fel.
Den ligger rätt i pris och har inte gått så långt. Just därför vill jag satsa på den.