D dalporten Ny medlem 15 feb 2012 4 0 1 dalarna 16 feb 2012 #1 Hej, igår när jag var ute och åkte så började det skramla någonstans i motorn. det börjar låta när jag ska accelererar men inte när jag håller den på jämna varv, låter även illa när jag bromsar, någon som vet vad som har hänt?
Hej, igår när jag var ute och åkte så började det skramla någonstans i motorn. det börjar låta när jag ska accelererar men inte när jag håller den på jämna varv, låter även illa när jag bromsar, någon som vet vad som har hänt?
repeter Välkänd medlem 4 okt 2005 1.272 0 16 Borlänge 16 feb 2012 #2 Skrammel vid acc och broms. aha har du kollat kedjespänningen
D dalporten Ny medlem 15 feb 2012 4 0 1 dalarna 17 feb 2012 #3 repeter skrev: Skrammel vid acc och broms. aha har du kollat kedjespänningen Click to expand... Kollade på oljan och är fullt med metallspån, innan jag öppnar den vad kan jag räkna med som har sagt upp sig?
repeter skrev: Skrammel vid acc och broms. aha har du kollat kedjespänningen Click to expand... Kollade på oljan och är fullt med metallspån, innan jag öppnar den vad kan jag räkna med som har sagt upp sig?
Freddson Välkänd medlem 6 mar 2009 1.018 0 36 Vaplan 17 feb 2012 #4 Har kedjan kuggat över så e de drev å kedjan som behöver bytas