Hur stora kammar går på en nytro

Zibpka

Medlem
7 feb 2012
35
0
1
Strömsund
Har en yamaha nytro rtx 08 och tänkte köpa ny matta till den.
Det sitter en 44s matta på nu och tänkte om det går att köpa en 51 nästa gång utan att byta massa delar osv.
//

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
"Enda" delen som är bytt är att den är nerdrevad två kugg på lilla drevet samt dubbskydden är helt borta. Har även satt dit 9 kugg (samma som orginal) non slip drivhjul, dom som sitter på ski doo.

Zibpka

Medlem
7 feb 2012
35
0
1
Strömsund
Hur mycket gick det på för att förlänga den?
Är inte säker på att jag skall göra det så jag tycker den är lite klumpig redan som den är
//

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Är inte säker på att jag skall göra det så jag tycker den är lite klumpig redan som den är
//
Jag har förlängt till 136", kan inte påstå att den upplevs klumpigare utan snarare tvärtom då det är bättre balans mot blysänket fram!

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
Har förlängt min xtx till 153 och satte på mtx:ns mattan funkar bra som fan. Kör 51mm matta...Och mindre drivhjul kanske ett 7kuggars ? dubbskydden måste bort men det är lätt

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
//
Betala 7 200:- (svenska kronor) för matta och förlänging. Visserligen med lite trix i tullen :blink1:
Nog känns det att den blev längre men helt klart värt det när man åker bredvid leden. Men tog rätt hårt på toppfarten, tycker den mattar av rätt bra vid 120 km/h

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
Alltså...Jag tror dom flesta som kör den korta nytron känner att man vill ha xtx måtten på mattan. Blir ingen större skillnad på led tror jag, och passar inte 305 eller 365 då råder jag dej till att köpa 345. eller byta skoter