Insöad I Bil

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Törs nog säga att ingen "normal" människa sitter och väntar i en bil så där länge. Jag menar, när han kom till återvändsgränden måste det ju ha gått att köra bilen dit och också tillbaka? Om han nu fick nåt fel på bilen så måste det ju också funka att börja gå längs skogsbilvägen tillbaka till civilisationen man sitter ju inte bara och väntar på att någon ska komma och hämta en...

Det enda scenariet som jag köper, är att han fått någon plötslig sjukdom eller förlamning som gjorde att han inte kunde röra sig samt att han inte hade någon mobiltelefon med sig...

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Man lever inte 2 månader på snö. (punkt slut)
Du klarar dig utan mat i två månader, dock inte utan vatten. Dock blir ju snö vatten när det tinar;-)
De jag inte fattar är ju inte var det nå snö för två månader sen i umeå?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
läkare i umeå har sagt att han va sjuk undernärd men att han suttit i två månader, tvekar läkaren starkt på, det på tanken på dom kalla nätterna som va efter jul runt umeå. hörde på lokala nyheterna.

men gillar att vk skrev tydligt att karln va från södra sverige ;) hehe

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Han hade hamnat på en skogsväg och stannat i en återvändsgränd! En bil kan väl backa??
Att han hade med sej sovsäck och rejält med kläder tolkar jag som att det är planerat av en psykisk sjuk människa.

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
håller med dig groban, men de finns ju en snubbe som bor i bilen utanför robertsfors. kanske ett försök på något liknande??? måste ju finnas bättre sätt att ta livet av sig?

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Är mycket skeptisk till att han verkligen satt där i 2 månader, känns tveksamt till att man skulle klara en -30°C om man sitter i en bil, oavsett om du har en sovsäck och en tjock jacka på dig..

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Jo fast nu var det väl inte närmare -30 i mer än två dagar, om det ens var så kallt som -30? Sen var han ju översnöad, så det var nog varmare än så inuti bilen. Direkt varmt lär det ju dock inte va.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Jo fast nu var det väl inte närmare -30 i mer än två dagar, om det ens var så kallt som -30? Sen var han ju översnöad, så det var nog varmare än så inuti bilen. Direkt varmt lär det ju dock inte va.
Neee de var ju faktiskt +(-30) i 3 dagar, och från en person som fastnat ute med trasig bil i -30 så kan jag säga dig att det blir kallt utav helvete, fort som fan! + att om han ätit snö i 2 månader så lär han är det skitsamma hur mkt kläder han har på sig då kroppen kyls ner inifrån... så totalt värdelös han måste ha varit om han "fastnat" där och inte var självmordsbenägen......

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Neee de var ju faktiskt +(-30) i 3 dagar, och från en person som fastnat ute med trasig bil i -30 så kan jag säga dig att det blir kallt utav helvete, fort som fan! + att om han ätit snö i 2 månader så lär han är det skitsamma hur mkt kläder han har på sig då kroppen kyls ner inifrån... så totalt värdelös han måste ha varit om han "fastnat" där och inte var självmordsbenägen......
Antar att din bil inte var täckt med en meter snö då heller?

Läser man AB hart jag svårt å tro att han hade nå planer på bli hittad faktiskt, var nog rätt less på livet.