Förslag på bra friåkning!

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Bra idé där StarTrak så jag frågar också!

Är det någon som bor eller åker väldigt ofta i Blåsjön, typ 27-28 februari, som skulle vilja funka som en liten guide åt två skotertokar? Vi har ordentliga maskiner (RMK Assault -12 och M8 -09) och vi är duktiga att köra.

Eller någon/några som vill sammanstråla och åka tillsammans? Vore trevligt med sällskap!

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Vi är några som åker upp till stugan ihelgen och jag hoppas vi inte syns :p hahaha
kommer nog vara i jorm några helger framöver! Så vi kanske syns! :p

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tja, jag ska upp nästa helg för invigning av stuga i Jorm...men jag kan nog inte guida speciellt mycket är jag rädd. Ännu iaf, två långhelger,en nu sist i Blåsjön och en i Jorm -02 är inte mycket att skryta med.
Speciellt inte som vi håll oss inom en radie av fem km ovanför stugbyn vid liften i Blåsjön nu sist-det var helt enkelt oänligt att köra på bara i det området! :)
Dessutom ska famljen med nu vid premiären, så det blir nog mest lite gnuggande runt lederna med pulka efter så får man leka av sig när resten grillar eller ngt... ;)

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Nu är då stugan bokad och klar, söndagen den 4:e bär det av, 72 mil söderut mot blåsjön :D. Blir där från måndag-fredag. Någon annan som ska dit samtidigt?

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Hur ser det ut med förbudsområden kring Jorm och Blåsjön?
Väldigt viktigt att veta att det finns förbudsområden "inåt landet" där endast led är tillåtet... Så väldigt viktigt att kolla på karta/gps om man framförallt är ny runt området...
Men de oreglerade områdena är så stora så det är inget bekymmer, men bara så man har koll.

Tackar vi för :)

Woodlauncher

Välkänd medlem
1 nov 2007
178
0
6
Väldigt viktigt att veta att det finns förbudsområden "inåt landet" där endast led är tillåtet... Så väldigt viktigt att kolla på karta/gps om man framförallt är ny runt området...
Men de oreglerade områdena är så stora så det är inget bekymmer, men bara så man har koll.

Tackar vi för :)
Karta över Frostvikens regleringsområde: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland/SiteCollectionDocuments/sv/djur-och-natur/motortrafik-i-naturen/snoskoter/frostviken2010.pdf

Som jag förstår det får man inte åka mer än 10 meter utanför leden inom regleringsområdet.