kammarna går sönder phazer mtx

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Det lossnar klumpar med gummi från de yttre kammarna och rätt många har liksom klyvts. Mattan går fritt vad jag kan se men är ju från 07.. nått man kan göra för att hindra detta, eller varför går de sönder?

Om man ska ha ny matta håller en ny orginal bra eller ska man ha något annat?

Limp

Välkänd medlem
27 jun 2009
178
0
6
Det finns ingen möjlighet att få dit en 38cm matta utan modifikation?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Avståndet mellan förstärkningsplåtarna som håller boggien påplats i framkant är det ca 384mm. Så det är inte mycket man har tillgodo. Då har jag inte räknat med nitar och muttrar som sticker ut mera.

Limp

Välkänd medlem
27 jun 2009
178
0
6
Det var inte mycket att spela på...
Är dessa lätta att flytta isär? Eller hur gör man för att bredda?

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Som chris skriver samt ändra håll på vissa nitar och ta bort muttrar å sätta vagnsbult inifrån å mutter från fotstegssidan.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Att bredda tunneln är inte lätt. Längst fram sitter en kylare som bestämmer brerdden på dom båda halvorna som håller motorn. Ändrar man dom så ändras ju bredden där motorn skall sitta..där också axeln från sek. axeln går. Sen lär det väl bli problem med dom flesta fästen/kåpor om allt blir bredare.

Så det är att slimma allt på insidan så inget sticker ut där mattan skall passera...samtidigt måste den vara 100% centrerad hela tiden vilket jag tror inte är så lätt...direkt den lite åker åt sidan kommer det att skava någonstans

Luggen

Välkänd medlem
2 nov 2012
162
1
6
Arvidsjaur
Det går ju att kapa en ny matta och limma :D
Visst kan de kännas jävligt å kapa en ny matta för 10 papp men de funkar!