Montering av Variatorkit - Pro Rmk -12

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Vi har ingen pudersnö för tillfället så det är bara testat på halvhårt före (tunn skare med sockersnö under), så självklart måste det ju testas mer också, men det känns ändå riktigt bra mot originalgrejorna.

Acc-test mot standard maskin har jag däremot gjort och den drar iväg mycket bättre med kittet.
Det är lite jobbigare att krypköra men & andra sidan är det väl inte jätteofta man gör det.

Jag har gjort "före tester" och hoppas på att det ska komma någon mer snö i år så jag också kan göra "efter tester" i lite puder :).

Har du kört någon acc test mot någon standard maskin? Eller kollat vilken hastighet du får ut i djupsnö och uppför, före & efter?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Har iallafall kollat upp inslagsvarvet nu och det ligger på ca 4300-4400 av vad jag hinner avläsa iallafall. Man vänjer sig nog vid det.

Snön här har blivit mjukare igen så jag har provat lite mer riktig Pro-Rmk körning och den är otroligt rolig att köra med dina grejor, riktigt rapp och trevlig.

Och vill man åka rullen på plattmarken så går det bara fint det också! :)

Kolla gärna är du snäll, hade varit nice å veta! :D

Men ang inslagsvarv så lär man sig att "hantera" det s åatt säga :)
 
Last edited:

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Noll respons på min tråd så jag provar här istället då

"Hej
Blev nyligen ägare till en Assault -11 och jag tycker att inslagsvarvet är lite för högt och brutalt. ca 4500 varv och "rycker" iväg går inte att smyga som man behöver med en lössnöare.
Vad ska det sitta för fjäder original i primären på dessa maskiner?

Går det att på något sätt se vad det sitter för vikter i primären utan att plocka isär den?"

//E
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Har iallafall kollat upp inslagsvarvet nu och det ligger på ca 4300-4400 av vad jag hinner avläsa iallafall. Man vänjer sig nog vid det.

Snön här har blivit mjukare igen så jag har provat lite mer riktig Pro-Rmk körning och den är otroligt rolig att köra med dina grejor, riktigt rapp och trevlig.

Och vill man åka rullen på plattmarken så går det bara fint det också! :)
Om jag får ett omdömme då mellan 1-10 :D
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Nejdå inge kopiering! Ed använder väl 11-serie vikter och annan sekfjäder osv om jag inte missminner mig va? Jag har SLPvikter, original sekfjäder och annan primfjäder :)
 

hitme

Medlem
22 jan 2012
26
0
1
Malmberget
En svart primärfjäder 140/330 original.

Noll respons på min tråd så jag provar här istället då

"Hej
Blev nyligen ägare till en Assault -11 och jag tycker att inslagsvarvet är lite för högt och brutalt. ca 4500 varv och "rycker" iväg går inte att smyga som man behöver med en lössnöare.
Vad ska det sitta för fjäder original i primären på dessa maskiner?

Går det att på något sätt se vad det sitter för vikter i primären utan att plocka isär den?"

//E
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
En svart primärfjäder 140/330 original.
originalfjädern sitter i men däremot hade nog alldrig den tidigare ägaren justerat remspänningen efter 130mil, justerade upp remmen till rätt spänning och vips så var problemet borta!