Slutburk?

Yamaharacer

Välkänd medlem
28 nov 2011
594
1
16
Tänkte köpa en slutburk till min mxz 600 -99 , och då undrar jag....

Spelar det någon roll från vilken skoter slutburken kommer ifrån, oavsett märke,modell,cc osv ?

Räcker det om bara konan är ungefär lika stor så att burken passar på avgasröret?

mvh :)

Andersxboy

Välkänd medlem
27 jan 2012
262
0
16
Vindeln
Alla slutburkar ger mindre hästkrafter så du kan nog sätta dit vilken som helst. Billigast är att köpa en typ "simons" ljuddämpare å sätta dit, låter satan o ger mindre hk....

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Skulle inte rekomendera slutburk men aja...

Tror inte det är dödsviktigt för dig att välja en burk med rätt motstånd , antar du vill åt ljudet som 99% andra?. Så köp bara nån som passar infästningen så duger det! =)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Snälla, skit i slutburk.
Det ger mindre effekt, skapar elände med variatorsetup, och folk i området blir irriterade över oljudet.

När det inte fyller NÅN funktion, så är det ju bortkastade pengar du kan lägga på bränsle istället.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?55752-Bli-stoppad-med-turbo.&highlight=b%F6ter+slutburk

Citat från den tråden:
2012-02-22 11:36 Sundsvall85
"Förra helgen vart en bekant stoppad i njurunda och åkte på böter. 4700kr för att han hade slutburk på skotern. Jag personligen skulle vägra skriva på den boten. Kan säga att jag blev ganska chockad när jag hörde det. Är det verkligen olagligt att byta slutburk på skotern sin? I så fall skulle ju 2/3 av alla jag åker med åka på böter, däribland jag."

Evilclown

Välkänd medlem
2 jan 2012
334
0
16
Offerdal, dalen där offren bor.
Slutburk = onödigt ljud = ej poppis bland grannar = att folk blir ÄNNU mer anti mot skoteråkning = inte bra för någon skoteråkare = inte bra.....

Varför lägga pengar på en sak som är helt onödig? Det blir ju en skvätt bensin för dom pengarna....

Yamaharacer

Välkänd medlem
28 nov 2011
594
1
16
Blev lite sugen på ett skrikit ljud så tänkte om jag skulle köpa mig en , men då fick jag i allafall svar på frågan ..

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten
Snälla, skit i slutburk.
Det ger mindre effekt, skapar elände med variatorsetup, och folk i området blir irriterade över oljudet.

När det inte fyller NÅN funktion, så är det ju bortkastade pengar du kan lägga på bränsle istället.
+1:)

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Köpte en Walker Slutburk till min mxz 670 -98 för ca 300 spänn. det var själva bara burken man köpte å så gjorde jag bara egna fästen osv... :)

Sound Test?? http://www.youtube.com/watch?v=Y_yQm7iOqs0

Ger ett riktigt smattrigt skönt ljud på låga varv. å det där ljudet av en båljeting på höga :)
En fråga du, hur länge tar det innan du blir leds på ljudet?
jag personligen hade blivit leds på det ganska så fort. Men det är jag de.

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Har kört med denna slutburk hela säsongen å är inte less än. men som sagt vi alla är ju olika som personer och vad det gäller om skotrar. finns ju vissa varvtal då den nästan låter som org.

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Har kört med denna slutburk hela säsongen å är inte less än. men som sagt vi alla är ju olika som personer och vad det gäller om skotrar. finns ju vissa varvtal då den nästan låter som org.
du är inte less nej.. men jag är!! jag spyr!!