Då skulle du testa den nu Bonkarn
, var väl din jag köpte. Tunneln är nu förlängd. Hooks på styret, nya handtag samt värme. Heltrenoverade dämpare i boggin och ny rem. Samt det vanliga i serviceväg med spänd kedja, ny olja osv. Går som ett skott.
http://imageshack.us/photo/my-images/641/93353250.jpg/
Motorn är grym!, brutalt driftsäker, lyssna inte på ringen. Alla skotrar som brister i service krånglar det säger sig självt. 700/900cc var maskinerna med problem, inget en 600HO lider av. Den sticker iväg som fan och har en bra styrka. Polaris har länge kört med Liberty Twin 600. Bra försäkringspris också.
Hoppa går alldeles utmärkt!. Min är som inlägget ovan skriver "förlängd". 44 kammar ger en bra boost. Har dock en kompis som har en vanlig Fusion med 32 kammar och han är nöjd!.
Det du ska kolla om du köper en är givetvis efter sprickor i chassit men det gäller väl alla skotrar. Sen kolla så att gummit runt förgasarna är fräsha. Kan spricka, kostar en slant. Kolla remmen, kostar ca 1000:- för en ny. En a-arm kostar 2600:- om den är smälld/krökt, 1300 för en pirat utan bussningar. Vanligt att dom fått sig en smäll, det händer
.
Får du en för priset 36-40 så tveka INTE!!. Jag betalade 1800 för att få boggidämparna renoverade och det var värt varenda krona. Skoterdämpare utsätts för både påfrestning och hårt väder. Kör du med dåliga dämpare riskerar du att kolven viker sig i dom, då är det nya dämpare som gäller mer eller mindre.