Du får gärna länka till tråden på snowest där det står om dom som haft problem.Ja, det är många som kör med "fix kittet" om man läser på snowest. Dock finns det även de som har problem med det kittet. Jag kör en 2010 Assault m pcv o Slp rör och hat inte haft några som helst problem. Det är framför allt 09rna som har problem. Men även där finns det individer som gått närmare 1000mil utan problem samtidigt som några har skurit två gånger på 300 mil. Känns som att det är många faktorer som spelar in som att i alla fall de tidigare mapparna var snåla i mellan registret, kolvspelsproblem, spridarproblem mm.
Det är ju bara att söka på typ "the fix" så hittar du massor av info och erfarenheter. Blir ju lite missvisande med detta kit om man tex uppgraderar med kittet efter låt säga 2-300 mil. Om skotern rasar efter 50 mil är ju frågan om det är kittet eller om motor redan var påväg att rasa innan kittet installerades.Du får gärna länka till tråden på snowest där det står om dom som haft problem.
Tycker mig nästan läst alla trådar där men inte hittat någon som rasat med kittet, förutom killen som fått märken av kolvringarna på sin omnicasilade cylinder.Det är ju bara att söka på typ "the fix" så hittar du massor av info och erfarenheter. Blir ju lite missvisande med detta kit om man tex uppgraderar med kittet efter låt säga 2-300 mil. Om skotern rasar efter 50 mil är ju frågan om det är kittet eller om motor redan var påväg att rasa innan kittet installerades.
Även om det funkar bra känns det ju skapligt dyrt då man säkerligen inte får mer för skoter vid försäljning här i Sverige då det inte har marknadsfört det här. En Polaris tekniker jag pratade med förra vintern hade aldrig hört talas om detta kit. Som vanligt är det bara forumsnördar som får nys om problemlösare. Precis som de gulas remproblem
Stort problem måste man väl kalla det, nästan varenda på blocket är ju renoverad eller har utbytt motor.Och nu när det då är så stort "problem".. Varför har inte fler i Sverige köpt kitten?
Eller är vi bara tjurskalliga och monterar pc och gasar vidare?
Alltså nu är det ju inte en hög men skit som man köper om man tittar på Assault -09
Har haft min i 2 vintrar utan några större problem. va inne och mappade om den då det hade kommit nån ny mapp. men sen dess så har jag bara tankat och kört.
Visst.. många har rasat. Men många har inte gjort det heller..
Lite som att köpa grisen i säcken, man får nog räkna med ett ordentligt haveri eller ha det i tanken om man köper en. Ang Polairs så är det förjävligt att dom inte fixat skotrarna eller att dom nu kastar i den nya 800 motorn. Men kostar väl för mycket pengar tycker dom.Har en vän som är sugen på en assault 09, han är dock väldigt skeptisk till motorn vilket är berättigat förstås men är det verkligen så illa som att köpa grisen i säcken? Man får räkna med ett ras helt enkelt?? Och det kan likväl hända på 10mil som på 500?
Att maskinerna som har bytta grejor på garantin får samma prylar monterade igen och att Polaris har uteblivet med en problemlösning känns ju helt sjukt detta skulle jag då aldrig acceptera som förste ägare.
Det finns en tråd på snowest som handlar om rasade 09-10r. Det är inte många 10r som rasat vilket tyder på att uppdaterade cylindrar samt senaste mappen givit en mer hållbar motor.Så det är bara att gå ut i garaget och riva maskinen då och kolla om skirtarna börjat spricka..?
Och har dom inte det så får man väl gasa vidare.
Stå och kosta på utifall att känns ju lite trist.. Visst OM den dagen kommer då den säger upp sig så kanske det är värt det i förväg.. men tyvärr så vet man ju inte det förns överhand.
Tycker man kan säga att vad man än köper för skoter så vet man ju aldrig vad man har köpt tills man kört sig less/skruvat sig less och såld iväg maskinen..
Hur ser det ut med ras på andra sidan då? Har största delen av dom oxå rasat/blivit uppdaterade och är tickande bomber?
Du har helt rätt i det där med att köpa skoter, man vet aldrig vad man fått, men då finns det ju vissa märken,årsmodeller, modeller som är mer benägna att gå sönder än andra vissa år.Så det är bara att gå ut i garaget och riva maskinen då och kolla om skirtarna börjat spricka..?
Och har dom inte det så får man väl gasa vidare.
Stå och kosta på utifall att känns ju lite trist.. Visst OM den dagen kommer då den säger upp sig så kanske det är värt det i förväg.. men tyvärr så vet man ju inte det förns överhand.
Tycker man kan säga att vad man än köper för skoter så vet man ju aldrig vad man har köpt tills man kört sig less/skruvat sig less och såld iväg maskinen..
Hur ser det ut med ras på andra sidan då? Har största delen av dom oxå rasat/blivit uppdaterade och är tickande bomber?
Du får en ny motor via motorförsäkringen.Någon som har koll på vad som händer om; man har tecknat en polaris motorfärsäkring och kör orginal och har servat enligt plan och råkar ut för ras (fabrikationfel). Får man ersättning?? Borde vara så va..?