polaris xc 700 -99

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
Tjena är det någon som har nån erfarenhet av en polaris xc 700? Funderar lite på bränsleförbrukning, vanliga fel osv ? Tacksamt för alla kommentarer :)
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Köp inte en sådan om du inte bara vill åka rakt fram på en led utan gupp. Jättebra motor men inte rolig för 5 öre. Dricker extremt mkt bensin utan korrekt inställning.

Driftsäker, snabb och blytung är nog ledorden...
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
haha men tänkte köpa en nu när våren är här och priserna är bra nog låga... hur mycket tycker du en är värd då?i skapligt skick?
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
får en för x antal tusen under det :bigsmile: har tänkt köpa den och ha den under sommarn. Sedan sälja den för några tusen mer än vad jag köpte den för :heh:
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
eller ja har väl tänkt tagit med mig den till fjälls nån helg framöver så lite körning blir det väl med den :eyebrows: därför jag fundera på hugr mycket den drar och lite så :blink:
 

Sebbemagnusson

Välkänd medlem
2 dec 2008
348
0
16
Östersund
Min drog 4.5L/Milen med tokfet bestyckning! Lätt skruvad skoter. Kanske inte den mest lätthanterliga skotern men helt klart värd 15 om den är i bra skick. Med lite mod kan du få den att bli en helt annan skoter.
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
Min drog 4.5L/Milen med tokfet bestyckning! Lätt skruvad skoter. Kanske inte den mest lätthanterliga skotern men helt klart värd 15 om den är i bra skick. Med lite mod kan du få den att bli en helt annan skoter.
allright men med normal bestyckning så ligger den väl på ca 3-4 liter milen blandad körning då? har förståt att den inte är speciellt lätthanterlig men med tanke på att jag började min skoter karriär på en viking -95 så kan det fan inte bli värre haha :D Men har ju en 440 i garaget också så blir ju lite skillnad. Men köper den ej för att ``köra´´ på. Mest för jag får ett så bra pris. vad menar du med lite mod?
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
köpte en och kört ca 20mil pån. enligt mig lätt värd 15k om man diggar ledkörning. Visst är som en ubåt i snön... Men för den som tycker om leden så är det mycket skoter för pengarna. Är mycket motor i dom också. Så inget problem att hänga på de nya maskinerna på leden i alla fall. Men så var det det här med bränsleförbrunkningen. min låg på ca 4 l milen men då var det öppna spjäll över sjöar och hård ledkörning. Så om man tar det lugnt med en jämn tumme så skulle jag säkert få ner den till 3. Beror ju helt på hur roligt man vill ha...