180 Hk Turbo

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Tänkte köpa mig en 180 hk Turbo till min Nytro Rtx till nästa vinter och undrar om ni vet något som man borde byta ut/uppgradera så skotern kan tåla mycket.
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Nonslip drivhjul, variatorn behöver fixas(mcx kit äter och spränger remmar!). Det är inte så mycket "måste" grejer.
Nytron håller bra det är bara en fråga vad du själv vill ha. Du kan ju lägga till massor av saker tex, mcx display, laddtrycksmätare.
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Viktigast som Säfast säger är nog nonslip drivhjul och en BRA matta (min 44) för att få ner dina pållar i backen!
 

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Nonslip drivhjul, variatorn behöver fixas(mcx kit äter och spränger remmar!). Det är inte så mycket "måste" grejer.
Nytron håller bra det är bara en fråga vad du själv vill ha. Du kan ju lägga till massor av saker tex, mcx display, laddtrycksmätare.

Vilka drivhjul att rekomendera om ja ska nonslip? Ska man byta alla 3 där fram eller ba de i mitten som greppar mattan? Är det fjädern i sekundärvariatorn man ska byta till en styvare eller va är de man ska byta i variatomatiken? Va finns det för funkitoner på MCX displayen? Något lätt man kan göra med avgasröret, som att byta till grövre "DP" eller nå annat simpelt för lite bättre effekt?
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Man byter drivhjulen och min rekomendation är Avid drivhjul 2st. I variatorerna brukar man byta fjädrar och vikter i primären typ super tip vikter(ställbara). Jag kör även med shockwave helix på sekundären.
Om du är osäker prata med tex Ntc data & fritid så hjälper dom dig med vad du behöver. Dessa saker finns även på deras hemsida.
http://www.modshop.se/
Där kan du även läsa om tex mcx display och annat lull-lull
 

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Ringde Ntc data & fritid i dag och han sa att om man sätter på en 180 turbo behöver man inte byta drivhjul, endast som man behöver göra är nya vikter i variatorn.
 

Svartstreck

Aktiv medlem
8 feb 2012
54
0
6
Bispgården
Du lär vilja ha lite mer fäste än 32:an erbjuder med turbo, kanske en 44 vore på plats? Därmed bli non-slip i princip oundvikbart :p
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Enligt mig och ett flertal av mina vänner tycker att backcountry 44 är rent ut sagt skit, vill man att det ska hålla längre än en säsong bör man gå på camoplast extreme. Jag vet dom som kör som psykopater och dom ser ut som nya efter 2 säsonger. Det kostar på... Men det kan vara värt det. Min 44 kommer bytas till nästa säsong till en camoplast extreme 51.