Nytro Rtx

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Hej alla med RTX, hur upplever ni den i lössnö?

För mig känns det som bakändan är jäklig tung och sjunker som en sten, finns inget flyt i de hela. Vet inte om man ska byta till XTX elr ska en RTX klara av Lössnö?

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nej, ärligt talat är den kass i lössnö.
Den kan skotta sig fram hjälpligt med en 44 mm matta, och blir bättre i kombination med turbo.

Men kort sagt, allt med en RTX och lössnö bygger på fart, tappar du den är det kört.

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Nej, ärligt talat är den kass i lössnö.
Den kan skotta sig fram hjälpligt med en 44 mm matta, och blir bättre i kombination med turbo.

Men kort sagt, allt med en RTX och lössnö bygger på fart, tappar du den är det kört.
Märkte de några gånger när jag hade för lite gas, där satt man :)

Va tror du om Nya TTX 2013. Den är väll mest lik XTX, elr är den som rtx.

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Körde med kort 44 matta ett bra tag och den sjönk som en sten i bakändan när man körde i lössnö. Mest irreterande var när man stod stilla och skulle åka iväg, då sjönk den bak och hängde upp sig på fotstegen.
Har nu förlängt till XTX längd och är skitnöjd. Blev mycket bättre flyt bredvid leden och funkar även bra på led. Köpte 51 mm matta för att jag åker mest bredvid led men gillar man att åka led så hade nog 44 varit bättre.
Så om du inte byter maskin så kan jag rekommendera att förlänga och byta fotsteg, räkna på en kostnad kring 10 000:-