K
Isen i storsjö är säker leden är utstakad. Lederna är hyffsade. Dåligt med snö på kalfjällen men de går att köra.Ny säsong, nytt försök, planen är att göra turen 2-3 eller 9-10 Feb. Hur är leden över Storsjö, är det säker is? Hur ser det ut från Ljungdalen/Storsjö till Vålådalen? Tänkte ena vägen över Vålåsjön, och andra över Anarisfjället/Dörrsjön.
Nyfiken på detsamma och lite hur det har blåst så man vet vart man ska leta . Tänkte även ge mig ut i helgen och kolla kring stojlan och högrensvålen i kanter och sänkor om man kan hitta någon snö någonstans.Tror myrarna går bra att åka på. Inte som de brukar va så man bara kan ligga å pressa men inga problem att åka iaf.
Hur mycke snö är de på särvfjället i skogenrunt i kring?
Jag var där i mellandagarna och efter nyår. Området närmast fjället verkar inte ha drabbats av tövädret vid nyår. Åkbart även upp på toppen av fjället även om en del stenar var synliga närmast toppen. 8 jan skotersladdades Vemstugan,Orren, Nysätern. Bra med snö skrev rapportören. Även leden ner mot Hede började sladdas men de blev stopp nere på myrarna pga snöbrist. Runt Nilsvallen mellan Grundsjön och Nedersärvsjön var det också gott om snö när vi var där efter nyårNyfiken på detsamma och lite hur det har blåst så man vet vart man ska leta . Tänkte även ge mig ut i helgen och kolla kring stojlan och högrensvålen i kanter och sänkor om man kan hitta någon snö någonstans.
Låter ju bra. Har ju stuga i särvsjön. Men vet du hur många cm de är i skogen runt om särvfjället? Är de en halv meter eller meter?Jag var där i mellandagarna och efter nyår. Området närmast fjället verkar inte ha drabbats av tövädret vid nyår. Åkbart även upp på toppen av fjället även om en del stenar var synliga närmast toppen. 8 jan skotersladdades Vemstugan,Orren, Nysätern. Bra med snö skrev rapportören. Även leden ner mot Hede började sladdas men de blev stopp nere på myrarna pga snöbrist. Runt Nilsvallen mellan Grundsjön och Nedersärvsjön var det också gott om snö när vi var där efter nyår
Kul, vi har mark där liksom norrut i nästa dalgång. Gissar på 50-60 cm snö.Låter ju bra. Har ju stuga i särvsjön. Men vet du hur många cm de är i skogen runt om särvfjället? Är de en halv meter eller meter?
Jaha mot bryndalen?Kul, vi har mark där liksom norrut i nästa dalgång. Gissar på 50-60 cm snö.